Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2013. gada novembri. TNS Reklāmu reģistrs novembrī televīzijā ir reģistrējis 142 968 reklāmas un 22 996 sponsorreklāmas gadījumus. Novembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 7%, bet sponsorreklāmu skaits par 6%, kopumā nodrošinot 7% pieaugumu, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2012.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka novembrī novērojams salīdzinoši mazāks pieaugums TV reklāmu skaita ziņā. Tāpat kā iepriekšējā mēnesī visaktīvāk reklamēti zāļu nozares produkti.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka arī novembrī turpinās tendence, ka mazāks reklāmu skaita īpatsvars izvietots Prime Time (18.00-24.00) laikā. Uz tā rēķina nedaudz pieaugusi pārējos diennakts laikos izvietoto reklāmu daļa.
TV novembrī visbiežāk raidītas zāļu nozares reklāmas, kuru skaits pieaudzis par 26% salīdzinot ar 2012. gadu. Mazumtirdzniecības nozarē TV reklāmu skaits novembrī samazinājās par 23%, salīdzinot ar 2012. gada novembri. TOP5 iekļuvušas arī mājsaimniecības higiēnas, finanšu institūciju un pakalpojumu nozares, kā arī, saldumu un konditorejas produktu nozare ar lielāko pieaugumu starp reklamētākajām nozarēm (+ 27%).
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu aģentūra TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2013. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 23 avīzēm, 65 žurnāliem, 16 radio stacijām, 21 interneta lapu, 8 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia