Lūgti norādīt trīs tautsaimniecības nozares, kurām jābūt galvenajām prioritātēm, sastādot nākamā gada valsts budžetu, lielākā daļa (69%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem atzīmējuši veselību. To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, jūlija beigās veiktais pētījums.
Gandrīz puse (47%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā kā vienu no galvenajām prioritātēm, sastādot nākamā gada budžetu, uzskata izglītību un zinātni. Tāpat salīdzinoši liela daļa Latvijas iedzīvotāju kā nākamā gada budžeta prioritātes norādījuši ekonomiku (44%) un labklājību (43%).
Ceturtā daļa (24%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā atzīmējuši, ka nākamā gada budžeta prioritātei jābūt aizsardzībai. Aptuveni desmitā daļa iedzīvotāju atzīmējuši, ka nākamā gada budžeta prioritātei jābūt zemkopībai (16%), satiksmei (15%) un finansēm (10%).
Pārējās nozares kā galvenās prioritātes, sastādot 2015.gada budžetu, ir atzīmējuši mazāk nekā desmitā daļa Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā – vides aizsardzība un reģionālā attīstība (7%), iekšlietas (5%), ārlietas (5%), kultūra (4%) un tieslietas (3%).
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompāniju LNT, raidījumu 900 sekundes, laikā no 2014.gada 29. līdz 31. jūlijam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 600 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes