Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2014. gada vasaras periodu.
Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem 2014. gada vasarā vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pavasara pētījumā tika apkopota informācija par 201 drukātā preses izdevuma auditoriju.
Kā liecina vasaras perioda rezultāti, pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 53% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par pieciem procentpunktiem mazāk, nekā 2014. gada pavasara periodā. 46% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 31% aptaujātajā vecuma grupā kādu Latvijā izdotu žurnālu. Pētījuma rezultāti parāda, ka vasarā drukātie preses izdevumi kopumā lasīti mazliet neregulārāk salīdzinājumā ar pavasara periodu. Retāk preses izdevumus lasīja vīrieši, Rīgas, Pierīgas iedzīvotāji, lauku teritoriju iedzīvotāji.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka, analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka visvairāk iedzīvotāji patērē reizi nedēļā iznākošos laikrakstus un žurnālus. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 51% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Vidēji 42% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 34% aptaujātās mērķa grupas pārstāvju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā. Salīdzinot ar 2014. gada pavasara periodu, 2014. gada vasarā nedēļas izdevumi patērēti par četriem procentpunktiem mazāk, dienas laikraksti un reģionālā prese par diviem procentpunktiem mazāk.
Mērķa grupā „latvieši” 2014. gada vasaras periodā lasītāko preses izdevumu TOP 10 pirmajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”, otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Māja” „Latvijas Avīze”, „Ievas Veselība”, un „Diena”.
Mērķa grupā „cita tautība” lasītāko izdevumu TOP 10 pirmā vietā ierindojas nedēļas laikraksts „MK Latvija” (rus). No ceturtās vietas 2014. gada pavasarī uz otro vietu 2014. gada vasarā ir pakāpusies televīzijas programmu avīze „Televizor (rus)”, bet trešajā vietā ierindojas reklāmas avīze „Rīgas Santīms”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Latvijskie Vesti (rus)” ,” Latvijskaja TV-Programma (rus)”, „Subbota (rus)” „Lilit (rus)” „Vesti Segodņa (rus)”, „7 Supersekretov (rus)”, un „Ļubļu (rus)”.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Vasara 2014 veica laika periodā no 2014. gada 12. maijam līdz 2014. gada 3. augustam. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 2924 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia