Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju pētījums: Radio rezultātus par 2014. gada vasaras periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2014. gada vasarā vidēji nedēļā radio klausījās 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu mazāk kā šī gada pavasara periodā. Savukārt, vismaz reizi dienā vasarā radio ir klausījušies vidēji 61% iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Saskaņā ar TNS regulārā radio auditorijas pētījuma pavasara perioda rezultātiem viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 250 minūtes jeb 4 stundas un 10 minūtes, kas ir par 8 minūtēm mazāk kā 2014. gada ziemas periodā.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka vasarā viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 251 minūti jeb 4 stundas un 11 minūtes.
2014. gada vasaras periodā salīdzinājumā ar pavasara periodu Latvijā kopumā nav notikušas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija, līdzīgi kā iepriekš, arī šī gada vasaras periodā ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 24,1% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrajā vietā ierindojusies radio stacija „Radio Skonto” ar 10,2% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešā klausītākā radio stacija ir radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 9,4% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma periodā „Vasara 2014” vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Radio SWH” (5,7%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (5,5%), „Star FM” (4,5%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (4,4%), „TOP Radio” (4,4%), „Latvijas Radio 4” (4,2%) un „SWH+” (3,1%).
Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem arī radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2014. gada vasaras periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 24,9% jeb 434 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 14% jeb 244 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā 2014. gada vasaras periodā ar 12,3% jeb 215 tūkstošiem klausītāju ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1”.
Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos.
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS Nacionālo Mediju Pētījumu: Radio, Vasara 2014 veica laika periodā no 2014. gada 12. maija līdz 3. augustam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 1986 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio).
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio TEV, RETRO FM, RĪGA RADIO 94,5 FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radio stacijas
City Radio, Divu krastu radio (Retro), Jēkabpils radio 1, Kurzemes radio, Latgales radio, Radio 7, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē), Radio Saldus, Rietumu radio.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia