Latvijā, tāpat kā citur pasaulē, ir daudz populāru, mīlētu zīmolu, tomēr tikai dažiem piemīt magnētiska pievilcība: spēja būt par neatvairāmu izvēli patērētājiem, bet citiem zīmoliem – par konkurentu, ar kuru nav iespējams cīnīties. TNS, analizējot neatvairāmo zīmolu sniegumu, ir atklājis, kas šiem zīmoliem ļauj būt neatvairāmiem un kļūt par neizbēgamu patērētāju izvēli. Ieskaties rakstu sērijā par neatvairāmiem zīmoliem un to noslēpumiem!
Astoņi aspekti, kurus apvienojot rodas neatvairāmi zīmoli
Vai jūsu zīmols ir uzticams speciālists? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola know-how!
Know-how jeb prasmes un zināšanas ir viens no 8 aspektiem, kas ļauj zīmoliem būt neatvairāmiem un kļūt par neizbēgamu patērētāju izvēli. Know-how apliecina zīmola spēju darboties savā kategorijā.
Vai spējat noturēties priekšgalā? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola virzītājspēku!
Virzītājspēks ir tas, kurš „iedveš zīmolā dzīvību”, apliecinot zīmola izaugsmi, attīstību un spēju mainīties līdzi laikam. Virzītājspēks pats rada pārmaiņas, nevis seko tām. Virzītājspēks ir viens no 8 aspektiem, kas ļauj zīmolam būt neatvairāmam un kļūt par neizbēgamu patērētāju izvēli.
Vai jums pietiek drosmes par kaut ko iestāties? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola diferencēšanu jeb mērķtiecīgu atšķiršanos!
Diferencēšanās ir viena no neatvairāma zīmola būtiskām atslēgām. Tā palīdz zīmolam izcelties pūlī – tikt pamanītam, pievērst uzmanību savam piedāvājumam un nodrošina atšķiršanos no citiem zīmoliem. Tā ir pamanāma un mērķtiecīga diferencēšanās visos zīmola līmeņos. Neatvairāmi zīmoli novērtē atšķiršanās nozīmi, pat ja tas nozīmē atteikšanos no dažiem patērētājiem.
Vai zināt, kāda ir mūsu emociju nozīme? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par emocijām jeb zīmola nozīmi sajūtu līmenī!
Emocijas ir vienas no grūtāk nomērāmajiem aspektiem, bet tajā pašā laikā tās ir neatņemama neatvairāma zīmola sastāvdaļa. Tas nenozīmē, ka zīmolam jābūt emocionālam – tam jārada noteikta sajūta, kas neapzināti veicinātu zīmola izvēli.
Vai jums ir pašiem sava emocionālā simbolu valoda? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola simbolismu!
Simbolisms ir emociju valoda un atslēga, ar ko iedarbina lēmumu pieņemšanu mūsu ātrajā, intuitīvajā domāšanas režīmā. Neatvairāmi zīmoli it visā iekļauj sajūtu valodu (simbolismu): produktu dizainā, iepakojumā un piegādē, logo, fontos, balss toņos un izvēlētajā mūzikā.
Vai jūsu zīmols labi sasaistās? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola spēju būt viebgabalainam savā komunikācijā!
Zīmola spēja būt viengabalainam savā komunikācijā ar patērētāju ir viena no neatvairāma zīmola panākumu atslēgām. Tā ir zīmola spēja pilnīgi un nepārprotami emocionālo vēstījumu īstenot visos zīmola komunikācijas līmeņos – caurvīt zīmola kopējo piedāvājumu, sasaistīt visus zīmola tēla aspektus, tostarp arī produkta īpašības. Tā nav vienkārši integrācija, bet gan mērķtiecīgi īstenots emocionālais vēstījums visos vajadzību līmeņos – emocionālajā, sociālajā, funkcionālajā līmenī.
Vai jūsu zīmols visos saskares punktos ir konsekvents? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola konsekvenci!
Visiem neatvairāmiem zīmoliem ir saskaņoti saskares punkti jeb komunikācijas ar auditoriju veidi, kas ne tikai uzlabo zīmola neatvairāmību, bet arī maksimāli palielina mārketingā ieguldītā budžeta atdevi.
Vai jūsu zīmolu atpazīst visos produktos un kategorijās? Spied ŠEIT, lai lasītu rakstu par zīmola, apakšzīmolu un produktu variantu vienotību!
Mūsdienās tikai daži zīmoli piedāvā vienu produktu. Viena zīmola ietvaros parasti ir dažādi produktu varianti vai apakšzīmoli, un zīmoli bieži cenšas iekarot jaunas kategorijas. Lai tas izdotos, ir nepieciešama skaidra zīmola arhitektūra – neatkarīgi no struktūras zīmolu ģimenei jābūt vienotai.
Kontakti
Arta Kudlāne
t 67 096 300
e arta.kudlane@tns.lv
Inta Priedola
t 67 096 300
e inta.priedola@tns.lv
Revita Logina
t 67 096 300
e revita.logina@tns.lv