Ar aktuālām idejām un rakstiem pie Jums nāk jau 42. TNS vēstneša Tavs neredzamais sabiedrotais numurs. Šajā numurā pētām, kā ar aptaujas palīdzību noteikt optimālo cenu, kā arī kā nomērīt zīmola vērtību biznesā. Mediju nozares pārstāvjiem interesanti būs uzzināt reklāmu apjomus un lielākos reklāmdevējus šī gada 1.pusgadā, kā arī cik daudz laika iedzīvotāji velta dažādiem mediju veidiem.

Aicinām iepazīties ar aktuāliem sociālo pētījumu rezultātiem – kāds ir tipiskais Latvijas iedzīvotājs? Kāda ir iedzīvotāju apmierinātība ar dzīvi kopumā un dažādiem tās aspektiem? Ko Latvijā un Eiropā sagaida no izglītības? Šajā vēstnesī īpaši pievēršamies jautājumiem par pētījumu kvalitāti. Ieskatieties rakstā par to, ko īsti nozīmē reprezentatīva un ko – proporcionāla izlase. TNS tiešo interviju veikšanā pāriet uz planšetdatoriem – uzziniet, kā jaunākās tehnoloģijas ietekmē pētījumu gaitu!

Aicinām ielūkoties ŠEIT, lai iepazītos ar vēstnesī publicētajiem rakstiem!

Kā ar aptaujas palīdzību noteikt optimālo cenu?

Uzņēmumi, strādājot pie jaunu produktu vai pakalpojumu attīstības, visai bieži saskaras ar jautājumu – kāda varētu būt šī produkta vai pakalpojuma optimālā cena? Kā noteikt cenu tā, lai tā būtu vienlaikus gana augsta, lai uzņēmums gūtu labu peļņu, un vienlaikus gana zema, lai neaizbiedētu potenciālos lietotājus?

Kā nomērīt zīmola vērtību biznesā?

Pasaulē ir daudz populāru zīmolu, tomēr tikai dažiem piemīt magnētiska neatvairāmība. Neatvairāmi zīmoli ir tie, kuri ir „pārkāpuši” preču zīmes robežu. Tie ir zīmoli, kuri spēj dzīvot ilgtspējīgi un būt biznesa attīstības iespēja un garants. Kāds ir šo zīmolu panākumu noslēpums?

Reklāmas apjoms un lielākie reklāmdevēji 2014.g. 1.pusgadā

TNS reklāmu reģistrā 2014. gada 1. pusgadā ir fiksētas vairāk nekā 2 miljoni reklāmu. Reklāmas apjoms Latvijas medijos ir sezonāls. Novērtējot gada pirmo pusi, bieži var saprast, ko sagaidīt no gada kopumā.

Cik daudz laika Latvijas iedzīvotāji velta medijiem?

Tehnoloģiju attīstība nemanāmi maina mūsu ikdienu un paradumus. Vai spējat iedomāties savu ikdienu bez interneta mājās, darbā, pa ceļam? Internets ir kļuvis pieejams praktiski jebkurā laikā un vietā. Cik daudz laika iedzīvotāji velta interneta aktivitātēm un vai paliek laiks tradicionālajiem medijiem – televīzijai, radio, presei?

Kāds ir Latvijas iedzīvotājs?

Iedomājies, ka Tu sēdi sapulču telpā. Atveras durvis un ienāk tipiskais Latvijas iedzīvotājs? Kā Tu viņu raksturotu? Kāds viņš ir?

Latvijas iedzīvotāji kopumā ir apmierināti ar savu ikdienas dzīvi

Latvijas iedzīvotāju apmierinātība ar dzīvi kopumā saglabājas nemainīgi augsta – 70% Latvijas pilsoņi ar savu dzīvi kopumā ir apmierināti. Uzziniet, cik apmierināti ir iedzīvotāji ar dažādiem dzīves aspektiem, un kas, viņuprāt, ir svarīgākais, lai dzīvē kaut ko sasniegtu!

Ko Latvijā un Eiropā sagaida no izglītības?

Atsākoties mācību gadam, ieskatieties pētījumā par Eiropas izglītības politiku – uzziniet eiropiešu un Latvijas iedzīvotāju domas par nozīmīgākajām formālajā un neformālajā izglītībā iegūstamajām prasmēm, izglītības svarīgākajiem un uzlabojamajiem aspektiem, kā arī izglītības galvenājām prioritātēm.

Reprezentatīva un proporcionāla izlase – vai tiešām tas ir viens un tas pats?

Kā nerakstīts likums pētījumos, kur nepieciešams iegūt visu Latvijas iedzīvotāju viedokli, tiek veidota nacionāli reprezentatīva izlase. Ko tā nozīmē un kā veidot reprezentatīvu izlasi? Kāpēc nepietiek tikai ar proporcionālu izlasi?

Planšetdatoru „uzvaras gājiens” tiešo interviju veikšanā

Sekojot līdzi tehnoloģiju attīstībai, 2014.gada sākumā TNS tiešo interviju veikšanā sāka izmantot planšetdatorus – Tablet PC, un šobrīd jau ir notikusi pilnīga pāreja uz tiem. Kādas ir priekšrocības veicot pētījumus ar planšetdatoru palīdzību?

 

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia