Jau mēnesi Latvijas Tirdzniecības un rūpniecības kamera (LTRK) un partneri īsteno ilgtermiņa kampaņu “Latvijas Labums”, aicinot iedzīvotājus “sildīt” valsts ekonomiku, iegādājoties vietējos produktus un pakalpojumus. Arī pētījumu kompānija TNS ir iesaistījusies iniciatīvā, kļūstot par kampaņas „Latvijas Labums” atbalstītājiem pētījumu jomā.
„Tikai no katra personīgi – gan iedzīvotāja, gan Latvijā strādājoša uzņēmuma – ir atkarīgs, cik labklājīga būs mūsu valsts. Un, izvēloties Latvijā ražotas preces un pakalpojumus, tiek sperts solis pareizajā virzienā. TNS jau vairāk nekā 23 gadus Latvijā veic tirgus, sociālos un mediju pētījumus, ik gadu aptaujājot vairāk nekā 190 000 iedzīvotāju. Sekot līdzi patēriņa tendencēm, zināt un izprast, ko domā Latvijas iedzīvotāji, ir būtiski, lai veicinātu pašmāju labumu novērtējumu. Mēs saskatījām, ka varam sniegt šajā jomā savu ieguldījumu un tāpēc ar prieku atsaucāmies uzaicinājumam iesaistīties kampaņā „Latvijas Labums”.” komentē TNS lielo klientu direktore Ilva Pudule.
Septembra vidū TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” Latvijas ekonomiski aktīvo iedzīvotāju vidū veica pētījumu par kampaņu „Latvijas Labums” un Latvijas ražojumu iegādes paradumiem. Pētījuma rezultāti atklāj, ka lielākā daļa (68%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem ir pamanījuši kampaņu „Latvijas Labums”. Zīmīgi, ka salīdzinoši biežāk kampaņu ar saukli „Pērc vietējo – vairo savu un Latvijas labumu!” ir pamanījuši tieši vadītāji un augstākā līmeņa speciālisti.
Kampaņa „Latvijas Labums” tika uzsākta ar mērķi mainīt Latvijas iedzīvotāju iepirkšanās paradumus – izvēlēties vietējā ražojuma preces un produktus. TNS pētījuma dati atklāj, ka pēdējā laikā iedzīvotāju paradumos attiecībā uz Latvijā ražotu produktu pirkšanu ir vērojamas būtiskas izmaiņas. Puse (49%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem pēdējā mēneša laikā ir vairāk iegādājušies Latvijas ražotāju preces.
Savukārt 42% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā pēdējā mēneša laikā nav vairāk pirkuši Latvijā ražotas preces. Vēl desmitā daļa (9%) iedzīvotāju nav norādījuši skaidru atbildi uz šo jautājumu.
“Patiess prieks, ka sociālās kampaņas “Latvijas Labums” partneru darbs ir bijis rezultatīvs – tas, ka 68% aptaujāto respondentu kampaņu “Latvijas Labums” jau pirmā mēneša laikā ir pamanījuši, manuprāt, ir lielisks sasniegums. Arī tas, ka katrs otrais Latvijas iedzīvotājs, pirms iepirkumu grozā likt preci vai pakalpojumu, ir apdomājis tā izcelsmi, vieš cerības, ka daudz spēcīgāks kļūs arī latviešu ekonomiskais patriotisms!” akcentē LTRK valdes priekšsēdētājs Jānis Endziņš.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2014.gada 16. līdz 18. septembrim ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 750 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par kampaņu „Latvijas Labums”
Jau ziņots, ka š.g. 25.augustā LTRK un partneri aizsāka Latvijā ražotā izvēli atbalstošu sociālo kampaņu “Latvijas Labums.” “Latvijas Labums” nav īstermiņa kampaņa, tā ir ilgtermiņa domāšana par to, kā ar mazām ikdienas izvēlēm šodien uzlabot savu un Latvijas ikdienu rīt. Kampaņā “Latvijas Labums” jau iesaistījušās gan lauksaimnieku, mājražotāju un uzņēmēju apvienības, gan tirgotāji un ražotāji – nepilna mēneša laikā turpat 100 partneru.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia