Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada septembri. TNS Reklāmu reģistrs septembrī televīzijā ir fiksējis 153 774 reklāmas un 17 435 sponsorreklāmas gadījumus. Septembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir samazinājies par 0,4%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 4%, kopumā radot pieaugumu par 0,03% jeb tikai 47 reklāmas gadījumiem, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka jau divus mēnešus pēc kārtas ir novērots ļoti līdzīgs reklāmu apjoms salīdzinot 2014. un 2013. gada mēnešus.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka septembrī turpinājis pieaugt no rīta (7.00-9.00) un dienas (09.00-18.00) laikā izvietoto reklāmu skaita īpatsvars. Pārējie diennakts laiki ieguvuši no Prime Time (18.00-24.00) būtiskā reklāmu skaita īpatsvara krituma – par 1,9 procentpunktiem.
Septembrī par reklamētāko kļuvusi zāļu nozare ar 16% TV reklāmu skaita pieaugumu pret 2013. gada septembri. Mājsaimniecības higiēnas nozare ieņem 2. vietu, pārraidot par 26% vairāk reklāmu nekā gadu iepriekš. Mazumtirdzniecības nozares reklāmu skaita kritums ir lēnāks nekā augustā, un ar -1% tā ieņem 3. vietu. Finanšu institūciju un pakalpojumu nozare septembrī atrodas 4. vietā ar reklāmu skaita samazinājumu par 27%. TOP5 noslēdz mobilo sakaru nozare ar 20% reklāmu skaita pieaugumu.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia