Pētījumu kompānija TNS apkopojusi septembra televīzijas, preses, radio un vides reklāmas apjomus. 2014. gada septembrī, analizējot reklāmas apjomu pēc preses laukuma kvadrātcentimetros, vides laukuma kvadrātmetros un televīzijas un radio reklāmas minūtēm, salīdzinot ar 2013. gada septembri, reklāmas apjoma pieaugums ir fiksēts radio, vidē, TV un žurnālos, bet kritums – avīzēs.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī mediju reklāmas apjomus ietekmējusi politiskā reklāma, it īpaši ar lielu apjomu radio un vidē.
Televīzija
Televīzijā kopā septembrī noraidītas 64 623 minūtes reklāmas. 2014.gada septembrī, salīdzinātajos kanālos, noraidīts par 5% vairāk reklāmas nekā 2013.gada septembrī. Televīzijā lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma minūtēs bija RECKITT BENCKISER, TELE2, HENKEL, BITE, PROCTER & GAMBLE.
Radio
Radio reklāmas apjoms septembrī bija 29 010 minūtes. Salīdzinot tos pašus medijus ar 2013. gada septembri, noraidīts par 48% lielāks reklāmas apjoms. Septembrī lielākie reklāmdevēji radio pēc reklāmas apjoma minūtēs bija VIENOTI LATVIJAI, SASKAŅA, LATVIJAS ATTĪSTĪBAI, 4FINANCE, MAXIMA.
Vide
Vidē septembrī bija izvietots 577 448 m² reklāmas. 2014. gada septembrī, salīdzinot tos pašus medijus, vides reklāmu kopējā platība bija par 11% lielāka nekā gadu iepriekš. Vidē lielākie reklāmdevēji pēc reklāmas apjoma kvadrātmetros bija NO SIRDS LATVIJAI, LINSTOW, ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA, TELE2, BITE.
Žurnāli
Reklāmas apjoms žurnālos 2014. gada septembrī, salīdzinot ar šo periodu pērn vienādā mediju izlasē, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros ir pieaudzis par 5%, sasniedzot 742 928 cm². Lielākie reklāmdevēji žurnālos pēc reklāmas laukuma cm² septembrī bija KRUZAS NCD, L’OREAL, FRAGRANCES INTERNATIONAL, ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA (ZZS), APRANGA.
Avīzes
Reklāmas apjoms avīzēs septembrī sasniedza 381 499 cm². Salīdzinot ar šo periodu 2013. gadā, pēc reklāmas laukuma kvadrātcentimetros tajos pašos medijos avīžu reklāmu apjoms ir samazinājies par 1%. Lielākie reklāmdevēji avīzēs pēc reklāmas laukuma cm² septembrī bija NORVIK BANKA, LATVIJAS DZELZCEĻŠ, ZAĻO UN ZEMNIEKU SAVIENĪBA (ZZS), TAMREX un LATVIJAS VALSTS MEŽI.
Pētījumā iekļauto mediju izlase
TV
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Radio
Doma Laukums, European Hit Radio, Jumor FM, Krievijas Hiti, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3 KLASIKA, Mix FM, Radio Skonto, Radio SWH, Radio SWH+, Spin FM, Star FM, Super FM (Latviešu Radio), SWH Gold, SWH Rock.
Vide
Baltic Media Line, BRKB Studio, Clear Channel, Dzelzceļa Reklāma, Euro AWK, JC Decaux, Pilsētas Līnijas, Remora, Tilts Media.
Avīzes
7 Supersekretov (rus), B&B Forum (rus), Biznes & Baltija (rus), Biznes Vesti, DB žurnāli, Diena, Dienas Bizness, Kas Jauns avīze, Latvijas Avīze, Latvijas Santīms (rus), Latvijas televīzijas programma, Latvijskaja TV-Programma (rus), Latvijskie Vesti (rus), MK Latvija (rus), Neatkarīgā Rīta Avīze, Nedēļa Kabatā, Rīgas Santīms (rus), Rīgas Viļņi Laimīgā Programma, Subbota (rus), Tava Programma, Telegraf (rus), Teleprogramma s dadei Mišei (rus), TV Vesti TELEK, Vesti Segodņa (rus), Vesti Segodņa 5 (rus), Zdorovje Vesti Segodņa (rus).
Žurnāli
100 labi padomi, 36,6C, Agro Tops, Astes, Auto Bild Latvija, Biznes & Referent (rus), Copes Lietas, Cosmopolitan, Dari Pats, Dārza Pasaule, Dārza Pasaule bibliotēka, Dienas Ēdieni, Doctus, FHM, Forbes, Forbes Life, GEO, Ieva, Ievas Dārzs, Ievas Māja, Ievas Stāsti, Ievas Veselība, Ievas Virtuve, Ilustrētā Junioriem, Ilustrētā Pasaules Vēsture, Ilustrētā Zinātne, Ir, Ir Nauda, Kapitāls, Kas Jauns, Klubs, Ko ārsti tev nestāsta, Latvijas Ārsts, Latvijas Būvniecība, Leģendas, Lilit, Lilit (rus), L’Officiel (lat, rus), Ļubļu (rus), Mans Mazais, Materia Medica, Māja, Mājas Viesis, Medības, Mūsmājas, National Geographic Latvija, OK!, Otkritij Gorod (rus), Otkrito (rus), Pastaiga, Pastaiga.ru (rus), Patiesā Dzīve, Patron (rus), Planētas noslēpumi, Playboy, Praktiskais Latvietis, Praktiskie Rokdarbi, Privātā Dzīve, Railway Outlook, Rīgas Laiks, Rīgas Viļņi, Santa, SestDiena, Shape, Sīrups, Sīrups Girl, Sporta Avīze, TopGear Latvija, Una, Uzzini!, Vakara Ziņas, Vakara Ziņas+, Veselība, Veselība bibliotēka, Vip Lounge (rus).
Uzmanību! Salīdzinājumos ņemti vērā tikai to mediju dati, kas fiksēti abos salīdzinātajos periodos! Kopējā reklāmas apjomā netiek ieskaitīti reklāmas gadījumi, kuros reklāmdevējs ir medijs.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia