Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2014. gada rudens periodu.
Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem 2014. gada rudenī vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Rudens pētījumā tika apkopota informācija par 194 drukāto preses izdevumu auditoriju.
TNS pētījuma rezultāti liecina, ka visnesenāk – pēdējo 7 dienu laikā kādu Latvijā izdotu preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši 55% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 48% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 32% – kādu Latvijā izdotu žurnālu. 2014. gada rudenī salīdzinājumā ar 2014. gada vasaru, lasītāju aktivitāte kopumā nav būtiski mainījusies.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka arī preses izdevumu patēriņš grupās 2014. gada rudenī ir saglabājies tāds pats kā vasarā. Patērētākās preses izdevumu grupas ir nedēļas izdevumi, mēneša izdevumi un reģionālie preses izdevumi. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 50% iedzīvotāju. Vidēji 42% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 34% iedzīvotāju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.
Mērķa grupā „latvieši” 2014. gada rudenī lasītāko preses izdevumu TOP 10 pirmajā vietā nemainīgi ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”. Otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem latviešu vidū ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, „Ievas Māja”, „Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Veselība”, „Latvijas Avīze” un „Ilustrētā Pasaules Vēsture”.
Mērķa grupā „cita tautība” lasītāko izdevumu TOP 10 pirmo vietu nemainīgi ieņem nedēļas laikraksts „MK Latvija (rus)”. No piektās vietas 2014. gada vasarā uz otro vietu rudenī ir pakāpusies televīzijas programmu avīze „Latvijskaja TV-Programma (rus)”, bet trešajā vietā ierindojas televīzijas programmu avīze „Televizor (rus) / MK Latvija (rus)”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi kā „Vesti Segodņa (rus)”, ” Ļubļu (rus)”, „Subbota (rus)”, „Latvijskie Vesti (rus)” „Lilit (rus)”, „Otkrito (rus)” un „7 Supersekretov (rus)”.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS preses auditorijas pētījumu Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Rudens 2014 veica laika periodā no 2014. gada 4. augustam līdz 2014. gada 26. oktobrim. Izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 3003 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia