Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2014. gada rudens periodu. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē, un tas tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā. Pielietotā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.
Saskaņā ar jaunākā interneta patēriņa paradumu TNS Latvia Digital pētījuma rezultātiem internetu 2014. gada rudenī pēdējo 6 mēnešu laikā ir izmantojuši vidēji 75% jeb 1 273 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2013. gada rudens periodā.
Regulāri – katru dienu 2014. gada rudenī internetu izmanto vidēji 63% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā pērn rudenī.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka regulāro interneta lietotāju skaita pieaugums vērojams visās iedzīvotāju vecuma grupās, tomēr visstraujākais tas ir 60 līdz 74 gadus vecu iedzīvotāju vidū. Internetu katru dienu 2014. gada rudenī izmantojuši 23% iepriekš minētās vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 7 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Analizējot interneta lietošanas izplatību citos sociāli – demogrāfiskos parametros, redzams, ka salīdzinoši straujāks regulāro interneta lietotāju īpatsvara pieaugums vērojams lauku iedzīvotāju, latviešu tautības un strādājošo iedzīvotāju vidū.
TNS pētījuma rezultāti liecina, ka Latvijas iedzīvotāju vidū strauji pieaug mobilo ierīču lietošana. Ja pērn rudenī viedtālruni lietoja 27% Latvijas iedzīvotāju, tad 2014. gada rudenī šo mobilo ierīci lieto jau 38% iedzīvotāju. Savukārt planšetdatoru 2014. gada rudenī lieto jau 17% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2013. gada rudenī.
Pētījuma ietvaros tiek mērīta dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārvalstu – lietošanas paradumi. Rudens pētījuma rezultāti atklāj, ka nemainīgi visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 47,5% jeb 801 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 30,7% jeb 519 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas e-pastu serveris Inbox, bet trešo vietu ieņem video koplietošanas interneta vietne Youtube ar 29,4% jeb 497 tūkstošiem.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Rudens 2014 veica laika periodā no 2014. gada 4. augusta līdz 2014. gada 26. oktobrim. Izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, visā Latvijā tika aptaujāti 1507 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia