Pētījumu aģentūra TNS ir apkopojusi jaunākos preses auditorijas pētījuma Nacionālais Mediju Pētījums: Prese rezultātus par 2014. gadu. Laika posmā no 2013. gada 28. oktobra līdz 2014. gada 26. oktobrim preses auditorijas pētījumā ir piedalījušies 12485 iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Gada datos tika apkopota informācija par 191 drukātā preses izdevuma auditoriju.
Saskaņā ar pētījuma rezultātiem par 2014. gadu vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 87% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 48% Latvijas iedzīvotāju pēdējo 7 dienu laikā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, bet 32% Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā kādu Latvijā izdotu žurnālu.
Analizējot drukātās preses patēriņu atbilstoši izdevumu iznākšanas regularitātei, redzams, ka Latvijas iedzīvotāji visvairāk patērē preses izdevumus, kuri iznāk reizi nedēļā. Vismaz vienu drukāto nedēļas preses izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 52% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrā vietā ierindojas mēneša izdevumi (41%), bet trešajā vietā ierindojas reģionālie preses izdevumi (35%). 2014. gadā salīdzinājumā ar 2013. gadu vislielākās izmaiņas ( -6 procentpunkti) ir vērojamas nedēļas izdevumu kategorijā. Patēriņa samazinājums galvenokārt gan skaidrojams ar auditorijas samazinājumu nedēļas laikrakstu kategorijā.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka 2014. gadā, tāpat kā 2013. gadā, 5 lasītākie žurnāli pēc viena numura vidējās auditorijas ir nedēļas žurnāli „Ieva”, „Privātā Dzīve” un „Kas Jauns”, divnedēļu žurnāls „Ievas Stāsti” un mēneša žurnāls „Ievas Virtuve”. 2014. gadā 5 lasītākie laikraksti pēc viena numura vidējās auditorijas ir nedēļas laikraksts „MK Latvija (rus)”, reklāmas avīze „Rīgas Santīms”, laikraksts „Latvijas Avīze”, televīzijas programmu avīze „Televizor (rus) / MK Latvija (rus) un televīzijas programmu avīze Latvijskaja TV-Programma (rus).
2014. gada pētījuma datu analīze reģionu griezumā parādā to, ka 2014. gadā Rīgā lasītākais preses izdevums ir MK Latvija (rus). Pierīgas, Vidzemes un Kurzemes reģionā lasītākais ir nedēļas žurnāls „Ieva”, Zemgalē – reģionālais laikraksts „Jelgavas Vēstnesis”, bet Latgalē – reģionālais izdevums „Seičas (rus)”.
Par pētījumu
Nacionālais Mediju Pētījums: Prese, Gads 2014 norisinājās no 2013. gada 28. oktobra līdz 2014. gada 26. oktobrim. Visā Latvijā, izmantojot datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā, šajā periodā tika aptaujāti 12485 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia