Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 2014. gada (01/01/2014 – 31/12/2014) skatītāko TV kanālu auditorijas gan kopumā Latvijas iedzīvotāju vidū, gan arī sadalījumā pēc tautības.

Skatītākais TV kanāls 2014. gadā bija TV3, kura vērošanai veltīti 11,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais bija kanāls PBK, kura skatīšanās laika daļa bija 9,6%. Savukārt trešais skatītākais TV kanāls pagājušajā gadā bija LTV1, ar skatīšanās laika daļu 9,2%.

Kanāla LNT skatīšanās laika daļa bija 9,1%, kanāla NTV Mir Latvija – 7,7%, kanāla RTR Planeta Baltija – 5,0%, kanāla REN Baltija – 4,3% un kanāla TV5 – 4,1%. Kanālam 3+ veltīti 4,0%, kanālam LTV7 – 3,8%, kanālam TV6 – 3,0%, Kanālam 2 – 1,0% un kanālam FOX – 0,7% no kopējā TV skatīšanās laika.  Kanāliem CTC Baltija un National Geographic Channel katram veltīti pa 0,6%. Kanāla 1BM skatīšanās laika daļa bija 0,5%. Savukārt kanāla Re:TV, kurš TV auditorijas pētījumā iekļauts no 2014.gada 1.maija – 0,4%. Kanāla RīgaTV 24, kurš pētījumā iekļauts no 1.jūnija, un kanāla Fox Life katra skatīšanās laika daļa bija 0,3%. Savukārt 20,3% atvēlēti visu pārējo kanālu skatīšanai, bet video satura vērošanai – 4% no kopējā TV skatīšanās laika.

Pērn latviešu vidū skatītākie TV kanāli bija TV3 ar 19,1% skatīšanās laika daļu, LTV1 ar 14,5% un LNT ar 14,4%. Savukārt cittautiešu vidū visvairāk laika veltīts kanālam PBK (18,1%), NTV Mir Latvija (13%), kā arī RTR Planeta Baltija, kura vērošanai veltīti 9,3% no cittautiešu kopējā TV skatīšanās laika.

Laiks, ko viens TV skatītājs Latvijā pavadījis pie TV ekrāna, 2014. gadā bija vidēji 5 stundas un 9 minūtes dienā. Salīdzinot ar 2013. gadu, tas palielinājies par 9 minūtēm.

Savukārt Lietuvā viens TV skatītājs pie TV ekrāna pagājušajā gadā pavadījis vidēji 5 stundas un 23 minūtes dienā, kas bija par 7 minūtēm mazāk nekā 2013.gadā. Bet Igaunijā viens skatītājs TV vērošanai veltījis vidēji 5 stundas un 22 minūtes dienā, kas bija par 8 minūtēm vairāk nekā 2013.gadā.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia