Gripas sezona ir klāt! Ir mainījušās iedzīvotāju īstenotās preventīvās darbības, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu.
Lūgti norādīt, vai veic kādas preventīvas darbības, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu, Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem salīdzinoši visbiežāk norādījuši, ka biežāk mazgā rokas un vēdina telpas (47%), lieto vitamīnus un uztura bagātinātājus (36%), kā arī lieto augu valsts produktus imunitātes stiprināšanai (31%). Salīdzinot ar pagājušā gada nogali, kad iepriekš tika uzdots šis jautājums, ir būtiski pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu, biežāk mazgā rokas un vēdina telpas (par 10 PP, no 37% uz 47%), kā arī lieto vitamīnus un uztura bagātinātājus (par 5 PP, no 31% uz 36%). To atklāj pētījumu kompānijas Kantar janvāra beigās veiktais pētījums.
Salīdzinoši bieži iedzīvotāji norādījuši, ka, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu, ir iegādājušies sezonai atbilstošu apģērbu (29%), izvairās no publisku pasākumu apmeklēšanas (22%), nodarbojās ar sportu (19%). Salīdzinot ar pagājušā gada nogali, ir būtiski samazinājies to iedzīvotāju īpatsvars, kuri, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu, ir iegādājušies sezonai atbilstošu apģērbu (par 7 PP, no 36% uz 29%). Savukārt ir būtiski pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu, izvairās no publisku pasākumu apmeklēšanas (par 11 PP, no 11% uz 22%) un nodarbojas ar sportu (par 18 PP, no 1% uz 19%).
Salīdzinoši retāk iedzīvotāji norādījuši, ka, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu, apmeklē pirti, izmanto kontrastdušu vai kā citādāk norūda organismu (9%), jau ir vai plāno vakcinēties (3%) un veic citus pasākumus imunitātes stiprināšanai (1%). Salīdzinot ar pagājušā gada nogali, kad iepriekš tika uzdots šis jautājums, ir būtiski pieaudzis to iedzīvotāju īpatsvars, kuri jau ir vakcinējušies vai plāno vakcinēties (par 1 PP, no 2% uz 3%).
Piektā daļa (19%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka nekādas preventīvas darbības neveic, lai izvairītos no saslimšanas ar gripu. Salīdzinot ar 2016. gada nogali, šis rādītājs ir būtiski samazinājies (par 6 PP, no 25% uz 19%).

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2017. gada 24. līdz 26. janvārim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Kantar
t 67096300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia