Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada oktobri. TNS Reklāmu reģistrs oktobrī televīzijā ir fiksējis 170 779 reklāmas un 23 884 sponsorreklāmas gadījumus. Oktobrī TV reklāmas gadījumu skaits ir palielinājies par 6%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 9%, kopumā radot pieaugumu par 7%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.
TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka oktobrī lielāko reklāmu skaita pieaugumu nodrošinājušas mobilo sakaru, zāļu un mazumtirdzniecības nozares.
Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka oktobrī, salīdzinot ar septembri, būtiskas svārstības nav notikušas. Par 0,7 procentpunktiem sarucis Prime Time (18.00-24.00) izvietoto reklāmu īpatsvars, par labu nakts periodam (0.00-7.00), kad bijis pieaugums par 0,5 procentpunktiem.
Oktobrī, kā ierasts rudens mēnešos, visaktīvāk reklamētas zāles – TV reklāmu skaita pieaugums pret 2013. gada oktobri ir bijis 12%. Mazumtirdzniecības nozares reklāmas ar 30% pieaugumu ieņem TOP5 otro vietu. Tuvojoties gada beigām, saldumu un konditorejas nozare iekļuvusi topa trešajā vietā. Ceturtajā pozīcijā ir mobilo sakaru nozare, kurā novērots lielākais pieaugums – par 87% pret iepriekšējo gadu. TOP5 noslēdz finanšu institūciju un pakalpojumu nozare, kurā reklāmu skaits samazinājies par 9%.
*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.
Mediju izlase
1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia