Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2014. gada decembri. TNS Reklāmu reģistrs decembrī televīzijā ir fiksējis 136 327 reklāmas un 28 516 sponsorreklāmas gadījumus. Decembrī TV reklāmas gadījumu skaits ir samazinājies par 7%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 22%, kopumā radot samazinājumu par 3%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2013.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka decembris bija otrais mēnesis 2014. gadā, kurā fiksēts TV reklāmu skaita samazinājums. Vai tas atsauksies arī uz 2015. gadu, būs redzams tuvāko mēnešu laikā.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka decembrī, salīdzinot ar novembri, vēl ievērojamākas izmaiņas nekā mēnesi iepriekš ir notikušas pārvietojot reklāmas no visiem diennakts laikiem uz Prime Time (18.00-24.00), kad bijis pieaugums par 3,1 procentpunktu. Tik straujas izmaiņas novērotas pirmo reizi.

Decembrī, pēc ilgāka laika, mobilo sakaru nozare atkal atgriezusies pirmajā pozīcijā ar ievērojamu pieaugumu reklāmu skaitā (+41% pret 2013. gada decembri). Mazumtirdzniecības nozare ieņem topa otro pozīciju, un finanšu institūciju un pakalpojumu nozare – trešo vietu. Zāļu nozare pēc vairāku mēnešu atrašanās TOP augšā, decembrī ar 23% samazinājumu pret iepriekšējo gadu, ieņem 4. vietu. Reklamētāko nozaru TOP5 noslēdz mēbeļu nozare.

*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.

Mediju izlase

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RīgaTV 24, RTR Planeta Baltija, TV3, TV5, TV6.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2014. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 17 TV kanāliem, 24 avīzēm, 78 žurnāliem, 16 radio stacijām, 20 interneta lapām, 9 vides reklāmas medijiem.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia