Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos Nacionālā preses auditorijas pētījuma rezultātus par 2015. gada ziemas periodu. Saskaņā ar pētījuma rezultātiem ziemā vismaz viena pētījumā iekļautā preses izdevuma kādu no pēdējiem sešiem numuriem ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 89% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Pētījumā tika apkopota informācija par 168 drukāto preses izdevumu auditoriju. Ziemas periodā pēdējā mēneša laikā kādu Latvijā izdotu drukāto preses izdevumu ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 84% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem. 76% iedzīvotāju aptaujātajā mērķa grupā ir lasījuši kādu Latvijā izdotu laikrakstu, 66% – kādu Latvijā izdotu žurnālu.
TNS vecākā klientu vadītāja Elīna Krūze norāda, ka patēriņš 2015. gada ziemā statistiski nozīmīgi ir pieaudzis nedēļas un mēneša izdevumu grupās. Visvairāk lasītās preses izdevumu grupas ir nedēļas izdevumi, mēneša izdevumi un reģionālie preses izdevumi. Vismaz vienu iknedēļas izdevumu nedēļā ir lasījuši vai caurskatījuši vidēji 55% iedzīvotāju aptaujātajā vecumā. Vidēji 45% iedzīvotāju ir lasījuši vai caurskatījuši vismaz vienu mēneša izdevumu mēnesī, bet vidēji 35% iedzīvotāju – vismaz vienu reģionālo preses izdevumu nedēļā.
Latviešu vidū 2015. gada ziemā lasītāko preses izdevumu TOP10 pirmajā vietā nemainīgi ierindojas nedēļas žurnāls „Ieva”. Otrs lasītākais ir nedēļas žurnāls „Privātā Dzīve”, bet trešajā vietā ierindojas nedēļas žurnāls „Kas Jauns”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „latvieši” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Ievas Stāsti”, „Ievas Virtuve”, „Ilustrētā Zinātne”, „Ievas Veselība”, „Ievas Māja”, „Latvijas Avīze” un „Rīgas Viļņi”.
Citas tautības pārstāvju vidū lasītāko izdevumu TOP10 pirmo vietu nemainīgi ieņem nedēļas laikraksts „MK Latvija (rus)”, otrajā vietā ierindojas televīzijas programmu avīze „Latvijskaja TV-Programma (rus)”, bet trešo vietu ieņem televīzijas programmu avīze „Televizor (rus) / MK Latvija (rus)”. Starp 10 lasītākajiem preses izdevumiem mērķa grupā „cita tautība” ierindojas arī tādi preses izdevumi, kā „Vesti Segodņa (rus)”, „Latvijskie Vesti (rus)”, „Rīgas Santīms”, „Subbota (rus)”, „Teleprogramma s dadei Mišei (rus)”, ” Ļubļu (rus)” un „7 Supersekretov (rus)”.
Par pētījumu
TNS Nacionālais preses auditorijas pētījums, Ziema 2015 tika veikts laika periodā no 2014. gada 27. oktobrim līdz 2015. gada 1. februārim. Datorizētās intervijas (CAPI) tika veiktas respondentu dzīvesvietās, izmantojot planšetdatorus. Visā Latvijā tika aptaujāti 3024 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia