Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā Radio auditorijas pētījuma rezultātus par 2015. gada ziemas periodu.

Saskaņā ar jaunākajiem pētījuma rezultātiem 2015. gada ziemā vidēji nedēļā radio klausījās 80% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā 2014. gada rudens periodā. Savukārt, vismaz reizi dienā šoziem radio ir klausījušies vidēji 59% iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.

Saskaņā ar radio auditorijas pētījuma ziemas perioda rezultātiem viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 263 minūtes jeb 4 stundas un 23 minūtes, kas ir par 7 minūtēm vairāk nekā 2014. gada rudens periodā.

TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2015. gada ziemas periodā, salīdzinājumā ar pērnā gada rudeni, Latvijā kopumā nav vērojamas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija nemainīgi arī 2015. gada ziemā ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 17,7% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrā klausītākā radio stacija ir „Radio Skonto” ar 11,2% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojusies radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 11,1% lielu klausīšanās laika daļu.

Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma periodā „Ziema 2015” vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Latvijas Radio 4” (7,0%), „Radio SWH” (5,7%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (4,8%), „SWH+” (4,0%), „Star FM” (3,8%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,4%) un „TOP Radio” (3,3%).

Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka arī radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2015. gada ziemas periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 20,5% jeb 351 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 15,8% jeb 272 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā 2015. gada ziemas periodā ar 13,4% jeb 230 tūkstošiem klausītāju ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1”.

Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos.
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos.

Par pētījumu

Radio auditorijas pētījuma 2015. gada ziemas periods tika veikts laikā no 2014. gada 27. oktobra līdz 1. februārim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2150 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.

Pētījumā iekļautās radio stacijas

Nacionālās apraides radio stacijas

Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio).

Rīgas radio stacijas

AUTORADIO, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio TEV, RETRO FM, RĪGA RADIO 94,5 FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio.

Reģionālās radio stacijas

Divu krastu radio (Retro), Jēkabpils radio 1, Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Ef – Ei, Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia