Aptuveni divas trešdaļas (67%) aptaujāto Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā nākotnē vēlētos iegādātos nekustamo īpašumu. Tie, kuri gribētu iegādāties nekustamo īpašumu, visbiežāk plāno vai vēlētos pirkt privātmāju pilsētā (37%) vai privātmāju laukos (31%), liecina nekustamo īpašumu uzņēmuma Ektornet un pētījumu kompānijas TNS veiktais pētījums.
Būtisks īpatsvars jeb 41% respondentu atklāj, ka nav apmierināti ar esošo dzīvesvietu – lielākā daļa (34%) nav apmierināti, bet šobrīd nevar atļauties labāku mājokli, kamēr 7% aptaujāto jau apsver mājokļa maiņu. Vairāk nekā puse aptaujāto, kuri nākotnē gribētu iegādāties nekustamo īpašumu, vēlētos iegādāties tādu mājokli, kas ir gatavs dzīvošanai. Salīdzinoši biežāk šādu viedokli pauž iedzīvotāji vecumā no 45 – 59 gadiem (72%), kamēr iedzīvotājiem vecumā no 25-34 gadiem ir salīdzinoši mazāka nekā caurmērā interese par dzīvošanai gatavu mājokli.
“Palielinoties cilvēku rocībai, pieaug arī viņu prasības pēc labākas dzīvesvietas. Latvijas iedzīvotājiem ir svarīgi, ka mājvieta ir pilnībā labiekārtota, ka ir sakārtota apkārtējā vide un infrastruktūra, kā arī paredzami ikdienas izdevumi,” komentē “Ektornet” valdes priekšsēdētājs Andris Kovalčuks.
Aptauja rāda, ka ievērojami atšķiras iedzīvotāju uzskati atkarībā no dzīvesvietas. Salīdzinot rīdzinieku un to respondentu atbildes, kuri dzīvo ārpus Rīgas, var secināt, ka aptaujātie rīdzinieki salīdzinoši biežāk nākotnē vēlētos iegādāties īpašumu (78%).
“Līdzīgi kā iedzīvotāji, arī ekonomika galvenokārt Latvijā koncentrējas Rīgā. Ektornet novērojumi liecina, ka vislielākais pieprasījums pēc nekustamā īpašuma ir tieši Rīgā. Likumsakarīgi, ka galvaspilsētā dzīvojošajiem ir salīdzinoši augstāks ienākumu līmenis, tāpēc arī rīdzinieki ir gatavāki lielākiem pirkumiem,” norāda A. Kovaļčuks.
Respondenti arī atklāj, ka būtiskākās bažas nekustamā īpašuma iegādē ir par ekonomisko situāciju un ienākumu iespējamo samazināšanos – 28% respondentu visvairāk satrauc ekonomiskā situācija valstī, kamēr 24% uztrauc ienākumu iespējamā samazināšanās.
Par pētījumu
Ektornet un TNS pētījums tika veikts no 2014.gada 19. līdz 24. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 59 gadiem. TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 59 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS stingri ievēro ESOMAR rekomendācijas interneta aptauju izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Ektornet
Ektornet ir nekustamo īpašumu uzņēmums, kuru 2009. gadā izveidoja Swedbank Grupa. Tā pamatdarbība ir iegādāties, pārvaldīt un pārdot nekustamos īpašumus dzīvojamās apbūves, tirdzniecības, biroja un ražošanas telpu segmentos.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
TNS mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Aiva Eiduka
Ektornet komunikācijas konsultante
t 20264899
aiva.eiduka@mccannconsulting.lv