Ceturtā daļa (24%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem aptaujas veikšanas brīdī vēlētos pamest Latviju, lai meklētu darbu ārzemēs. To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” aprīlī veiktais pētījums.
Lielākā daļa (62%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā aptaujas veikšanas brīdī nevēlētos pamest Latviju, lai meklētu darbu ārzemēs.
14% iedzīvotāju aptaujas veikšanas brīdī nav konkrētas nostājas šajā jautājumā.
Vairāk nekā puse (54%) to Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri aptaujas veikšanas brīdī vēlētos pamest Latviju, lai meklētu darbu ārzemēs, kā galveno iemeslu vēlmei pamest Latviju norādījuši finansiālus apsvērumus.
17% to iedzīvotāju, kuri aptaujas vēlētos pamest Latviju, lai meklētu darbu ārzemēs, kā galveno iemeslu norādījuši to, ka nejūtas piesaistīti Latvijai. Savukārt desmitā daļa iedzīvotāju kā galveno iemeslu savai vēlmei pamest Latviju minējuši to, ka nav citas iespējas, kā meklēt darbu ārzemēs (12%), vai ka vēlas gūt interesantu pieredzi, dzīvojot un strādājot kādā citā valstī (10%).
2% to iedzīvotāju, kuri vēlētos pamest Latviju, lai meklētu darbu ārzemēs, kā galveno iemeslu norādījuši to, ka ģimene/ radi jau atrodas ārzemēs. 5% to Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem, kuri vēlētos pamest Latviju, lai meklētu darbu ārzemēs, kā galveno iemeslu savai vēlmei pamest Latviju norādījuši kādu citu iemeslu.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2015.gada 7. aprīļa līdz 9. aprīlim ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes