Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi 60.Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa skatīšanos mājas TV ekrānos Latvijā, Lietuvā un Igaunijā.
Eirovīzijas dziesmu konkursa pirmā pusfināla tiešraidi 19.maijā kanālā LTV1 vēroja vidēji 7,7% jeb 151,7 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Otro Eirovīzijas pusfināla tiešraidi 21.maijā kanālā LTV1, kurā piedalījās Latvijas pārstāve Aminata ar dziesmu “Love Injected”, vēroja vidēji 13,8% jeb 271,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Savukārt fināla pārraidi 23.maija vakarā kanālā LTV1 vēroja vidēji 16,4% jeb 324,2 tūkstoši, bet kanālā LTV7, kurā šī pārraide bija skatāma ar surdotulkojumu, vēroja vidēji 0,7% jeb 14,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.
Šogad, salīdzinot ar iepriekšējiem diviem gadiem, ir ievērojami pieaugusi interese par Eirovīzijas fināla pārraides skatīšanos. Iepriekšējos divos gados Eirovīzijas dziesmu konkursa skatīšanās dati bija šādi: 2013. gadā pirmo pusfinālu vēroja vidēji 5,4%, otro – vidēji 11,2% un finālu – vidēji 6,5% Latvijas iedzīvotāju. Savukārt 2014. gadā pirmā pusfināla tiešraidi LTV1 kanālā vēroja vidēji 11,0% Latvijas iedzīvotāju. Otro Eirovīzijas pusfināla tiešraidi vēroja vidēji 3,9%, bet fināla pārraidi vēroja vidēji 7,5% Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.
Šogad Lietuvā pirmo pusfinālu kanālā LRT televizija vēroja vidēji 11,2%, savukārt otro pusfinālu, kurā piedalījās Lietuvas pārstāvji Monika Linkyte un Vaidas Baumila ar dziesmu “This Time”, vēroja vidēji 17,5% skatītāju. Eirovīzijas dziesmu konkursa fināla tiešraidi vēroja vidēji 16,7% Lietuvas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem.
Igaunijā Eirovīzijas dziesmu konkursa pirmo pusfinālu kanālā ETV, kurā piedalījās Igaunijas pārstāvji Elina Born un Stig Rästa ar dziesmu “Goodbye To Yesterday”, vēroja vidēji 22,2% skatītāju. Otrā pusfināla tiešraidi vēroja vidēji 12,8% Igaunijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem. Savukārt Eirovīzijas fināla tiešraidi vēroja vidēji 26,1% skatītāju.
Reitings % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos no visiem Latvijas iedzīvotājiem, kas vecāki par 4 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia