Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi regulārā interneta patēriņa paradumu pētījuma TNS Latvia Digital rezultātus par 2015. gada pavasara periodu. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē, un tas tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.
Saskaņā ar jaunākajiem interneta patēriņa paradumu TNS Latvia Digital pētījuma rezultātiem internetu 2015. gada pavasarī vismaz reizi mēnesī ir izmantojuši vidēji 77% jeb 1 285 000 Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 6 procentpunktiem vairāk nekā 2014. gada pavasara periodā.
Regulāri – katru dienu 2015. gada pavasarī internetu izmanto vidēji 68% iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, kas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2014. gada atbilstošajā periodā.
Regulāro interneta lietotāju skaita pieaugums vērojams visās iedzīvotāju vecuma grupās. Tomēr visstraujākais tas ir iedzīvotāju vidū, kas ir vecumā no 40 līdz 49 gadiem. Internetu katru dienu šī gada pavasarī izmantojuši 71% iepriekš minētās vecuma grupas pārstāvju, kas ir par 15 procentpunktiem vairāk nekā pirms gada. Analizējot interneta lietošanas izplatību citos sociāli – demogrāfiskos parametros, redzams, ka salīdzinoši straujāks regulāro interneta lietotāju īpatsvara pieaugums vērojams lauku iedzīvotāju, citas tautības un strādājošo iedzīvotāju vidū.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka Latvijas iedzīvotāju vidū turpina pieaugt mobilo ierīču lietošana. Ja pērn pavasarī viedtālruni lietoja 27% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem, tad šogad pavasarī šo mobilo ierīci lieto jau 47% iedzīvotāju. Savukārt planšetdatoru 2015. gada pavasarī lieto jau 19% Latvijas iedzīvotāju, kas ir par 8 procentpunktiem vairāk nekā 2014. gada atbilstošajā periodā.
Pētījuma ietvaros tiek mērīti dažādu interneta lapu – gan Latvijas, gan ārvalstu – lietošanas paradumi. Pavasara pētījuma rezultāti liecina, ka nemainīgi visapmeklētākā interneta vietne pēc vidējās vienas dienas auditorijas rādītājiem Latvijas iedzīvotāju vidū ir Google, kuru vidēji dienā apmeklē 55,3% jeb 917 tūkstoši Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Otrajā vietā ar 35,5% jeb 590 tūkstošiem lielu auditoriju ierindojas e-pastu serveris Inbox, bet trešo vietu ieņem video koplietošanas interneta vietne Youtube ar 33,6% jeb 557 tūkstošiem.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija TNS interneta patēriņa paradumu pētījumu TNS Latvia Digital, Pavasaris 2015 veica laika periodā no 2015. gada 2. februāra līdz 2015. gada 26. aprīlim. Izmantojot kombinēto aptaujas metodi – tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI) – visā Latvijā tika aptaujāti 2029 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia