Teju puse (48%) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 60 gadiem ir norādījuši, ka ir snieguši palīdzību Ukrainai, savukārt 44% iedzīvotāju ir atzinuši, ka palīdzību Ukrainai pašlaik nav snieguši. 8% iedzīvotāju nav varējuši sniegt konkrētu atbildi šajā jautājumā. Lūgti norādīt, kāda veida palīdzību vai atbalstu iedzīvotāji ir snieguši Ukrainai, nedaudz vairāk nekā piektā daļa (23%) Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka ir ziedojuši naudu, tikpat (23%) – ka pauduši atbalstošu attieksmi Ukrainai dažādos sociālajos tīklos. 5% iedzīvotāju ir norādījuši, ka ir piedalījušies atbalsta pasākumos (piemēram, atbalsta koncertā).

Jāatzīmē, ka 5% aptaujāto ir minējuši, ka ir parakstījušies portālā “Manabalss.lv” par ES oficiālās vai potenciālās kandidātvalsts statusa piešķiršanu Ukrainai, bet 4% iedzīvotāju ir norādījuši, ka ir ziedojuši pirmās nepieciešamības preces (piemēram, pārtiku, higiēnas preces, medikamentus), tikpat (4%) – ka ir piedalījušies piketā (-os), kā arī izkāruši Ukrainas karogu (4%).

Savukārt 1% iedzīvotāju ir norādījuši, ka ir jau snieguši pajumti/ dzīvesvietu kara bēgļiem, tikpat (1%) – ka ir snieguši morālu atbalstu Ukrainā dzīvojošajiem/ ukraiņiem; sazinājušies ar radiem Ukrainā, snieguši viņiem informāciju, piedāvājuši atbalstu, palīdzību; 1% iedzīvotāju ir norādījuši, ka savās domās ir bijuši ar Ukrainu vai ir lūgušies par Ukrainu un ukraiņiem; 1% iedzīvotāju – ka ir pieteikušies sniegt atbalstu ieceļojušajiem kara bēgļiem Latvijā.

 

Nedaudz vairāk nekā puse (53%) Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka vēl plāno sniegt palīdzību vai atbalstu Ukrainai, bet 29% aptaujāto ir norādījuši, ka to neplāno sniegt. Teju piektā daļa (18%) iedzīvotāju nav norādījuši, vai plāno vai neplāno sniegt palīdzību vai atbalstu Ukrainai.

Lūgti norādīt, kāda veida palīdzību vai atbalstu iedzīvotāji plāno sniegt Ukrainai, nedaudz vairāk nekā ceturtā daļa (27%) Latvijas iedzīvotāju ir norādījuši, ka plāno ziedot naudu, savukārt piektā daļa (20%) iedzīvotāju ir norādījuši, ka plāno paust atbalstošu attieksmi Ukrainai sociālajos tīklos.

14% iedzīvotāju plāno ziedot pirmās nepieciešamības preces (piemēram, pārtiku, higiēnas preces, medikamentus); 12% iedzīvotāju plāno parakstīties portālā “Manabalss.lv” par ES oficiālās vai potenciālās kandidātvalsts statusa piešķiršanu Ukrainai; teju desmitā daļa (9%) iedzīvotāju plāno piedalīties atbalsta pasākumos (piemēram, atbalsta koncertā); 6% iedzīvotāju plāno sniegt pajumti/ dzīvesvietu kara bēgļiem; tikpat (6%) – plāno piedalīties piketā (-os); 3% iedzīvotāju plāno izkārt Ukrainas karogu; 2% plāno palīdzēt ar transportu (piemēram, atgādāt bēgļus no pierobežas, nogādāt pirmās nepieciešamības preces uz pierobežu), vēl 2% plāno piedāvāt cita veida palīdzību/ atbalstu Ukrainai.

Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2022. gada 1. līdz 3. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.