Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā Radio auditorijas pētījuma rezultātus par 2015. gada pavasara periodu.
Radio klausīšanās Latvijā
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka 2015. gada pavasarī vidēji nedēļā radio klausījās 78% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 2 procentpunktiem mazāk nekā šī gada ziemas periodā. Savukārt, vismaz reizi dienā pavasarī radio ir klausījušies vidēji 58% iedzīvotāju.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 253 minūtes jeb 4 stundas un 13 minūtes, kas ir par 10 minūtēm mazāk nekā 2015. gada ziemas periodā.
2015. gada pavasara periodā salīdzinājumā ar šī gada ziemas periodu Latvijā kopumā nav vērojamas izmaiņas trīs klausītāko radio staciju sarakstā pēc klausīšanās laika sadalījuma. Pirmā klausītākā radio stacija nemainīgi arī pavasarī ir radio stacija „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 20,1% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrā klausītākā radio stacija ir „Radio Skonto” ar 11,4% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 9,5% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū pētījuma pavasara periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Latvijas Radio 4” (6,9%), „Radio SWH” (6,0%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (5,2%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,7%), „Star FM” (3,7%), „TOP Radio” (3,4%) un „SWH+” (2,9%).
Jaunākie pētījuma rezultāti liecina, ka arī radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2015. gada pavasara periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 22,2% jeb 381 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 15,8% jeb 271 tūkstoti klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā 2015. gada pavasara periodā ar 12,9% jeb 221 tūkstoti klausītāju ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1”.
Par pētījumu
Radio auditorijas pētījuma 2015. gada pavasara periods tika veikts laikā no 2015. gada 2. februāra līdz 26. aprīlim. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 2003 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio).
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, Capital FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio TEV, RETRO FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM.
Reģionālās radio stacijas
Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia