Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi TV reklāmas apjomu par 2015. gada maiju. TNS Reklāmu reģistrs maijā televīzijā ir fiksējis 186 182 reklāmas un 31 314 sponsorreklāmas gadījumus. Maijā TV reklāmas gadījumu skaits ir pieaudzis par 7%, bet sponsorreklāmu skaits pieaudzis par 27%, kopumā radot kāpumu par 10%, salīdzinot ar attiecīgo laika periodu 2014.gadā.

TNS Reklāmu reģistra vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka maijā kopējo reklāmu skaita pieaugumu visvairāk veicinājušas saldumu, konditorejas un alkoholisko dzērienu reklāmas.

Analizējot reklāmu izvietojumu diennakts laikos, redzams, ka maijā reklāmas no dienas laika (9.00-18.00) un Prime Time (18.00-24.00) pārvietotas uz rīta (7.00-9.00) un nakts (0.00-7.00) stundām. Reklāmu īpatsvars dienas laikā sarucis līdz 47,9%.

2015. gada maijā turpinājis pieaugt mazumtirdzniecības nozares reklāmu skaits – par 29%, salīdzinot ar 2014. gadu. Saldumu un konditorejas nozare apsteidz zāļu nozari un ieņem otro pozīciju ar strauju reklāmas apjomu pieaugumu (86%) pret 2014. gada maiju. Zāļu nozares reklāmu apjoms samazinājies par 14%. Auksto dzērienu nozare ieņem ceturto pozīciju ar kritumu par 4% pret reklāmu skaitu 2014. gada maijā. Reklamētāko nozaru TOP5 noslēdz alkoholisko dzērienu nozare, kāpinot reklāmu skaitu par 79% pret iepriekšējo gadu.

*Sponsorreklāmas ir visi reklāmdevēju logo, kā arī raidījumu vai filmu reklāma ar atbalstītājiem.
Reklāmu skaita aprēķinā nav iekļauta elektronisko un drukāto mediju reklāma.

Mediju izlase

1BM, 3+, CTC Baltija, Fox, Fox Life, Kanāls 2, Kidzone TV, LNT, LTV1, LTV7, National Geographic Channel, NTV Mir Latvija, PBK, Ren Baltija, RīgaTV 24, RTR Planeta Baltija, Sony Entertainment TV, Sony Turbo, TV3, TV5, TV6.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija TNS veic Reklāmu reģistra pētījumu kopš 1994.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par Latvijas reklāmas tirgu kopumā un atsevišķu reklāmdevēju reklāmas aktivitātēm. Par 2015. gadu Reklāmu reģistrā pieejama informācija par 21 TV kanālu, 15 radio stacijām, 8 vides reklāmas medijiem, 24 avīzēm, 76 žurnāliem, 18 interneta lapām.

Par TNS

TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.

Kontakti

Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia