Lūgti norādīt Līgo svētkos ievērotās tradīcijas, Latvijas iedzīvotāji ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem salīdzinoši visbiežāk norādījuši, ka Līgo svētkos cep šašliku (72%), kurina ugunskuru (70%) un ēd, gatavo Jāņu sieru (61%). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” jūnijā veiktais pētījums.
Salīdzinoši biežāk Latvijas iedzīvotāji ievēro vēl arī tādas Līgo svētku tradīcijas, kā Līgu un Jāņu sveikšana (56%), alus dzeršana, gatavošana (49%), vainagu pīšana (49%), Līgo dziesmu dziedāšana, klausīšanās (48%), kā arī saullēkta sagaidīšana (44%).
Kā norāda TNS sabiedrības uzvedības pētījumu eksperte Alise Lāce, tad salīdzinoši biežāk starp tiem, kas ievēro dažādas Līgo svētku tradīcijas, ir gados jaunāki cilvēki (18-29g.v.), laukos dzīvojošie, vidzemnieki, iedzīvotāji ar lielāku cilvēku skaitu ģimenē (4 un vairāk) un latvieši. Interesanti, ka salīdzinoši biežāk pār ugunskuru lec un vainadziņu ozolā met gados jaunāki aptaujātie, t.i. vecumā no 18 līdz 29 gadiem.
5% iedzīvotāju norādījuši, ka Līgo svētkos neievēro tradīcijas. Savukārt 3% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka nesvin Līgo svētkus.
Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2015.gada 9. jūnija līdz 11. jūnijam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura VendeleTNS mārketinga vadītāja
t 67 096 300
laura.vendele@tns.lv
www. twitter.com/TNSLatvia Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv
www.twitter.com/900sekundes