Pētījumu kompānija TNS ir apkopojusi jaunākos regulārā radio auditorijas pētījuma rezultātus par 2015. gada vasaras periodu. Pētījuma rezultāti liecina, ka 2015. gada vasarā vidēji nedēļā radio klausījās 79% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem, kas ir par 1 procentpunktu vairāk nekā šī gada pavasara periodā. Savukārt, vismaz reizi dienā 2015. gada vasarā radio ir klausījušies vidēji 59% iedzīvotāju aptaujātajā vecuma grupā.
Saskaņā ar TNS regulārā radio auditorijas pētījuma 2015. gada vasaras perioda rezultātiem viens radio klausītājs vidēji dienā radio ir klausījies 259 minūtes jeb 4 stundas un 19 minūtes, kas ir par 6 minūtēm vairāk nekā pavasarī.
TNS mediju pētījumu vecākā klientu vadītāja Signe Hokonena norāda, ka 2015. gada vasarā joprojām, līdzīgi kā iepriekšējos 2 gadus, saglabājas stabils Latvijā kopumā trīs klausītāko radio staciju tops pēc klausīšanās laika sadalījuma. Vasaras periodā pirmā klausītākā radio stacija ir „Latvijas Radio 2”, kuras klausīšanai veltīti 20,4% no visa kopējā radio klausīšanās laika. Otrā klausītākā radio stacija ir „Radio Skonto” ar 10,8% lielu klausīšanās laika daļu. Savukārt trešajā vietā ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1” ar 9,6% lielu klausīšanās laika daļu.
Desmit Latvijā klausītāko radio staciju vidū vasaras pētījuma periodā vēl ierindojas tādas radio stacijas, kā „Radio SWH” (6,0%), „EHR (Eiropas hitu radio)” (5,0%), „Star FM” (4,7%), „Latvijas Radio 4” (4,7%), „Hiti Rossii / Russkoje Radio” (3,0%), “RETRO FM” (2,9%) un „TOP Radio” (2,8%).
Jaunākie TNS pētījuma rezultāti liecina, ka arī radio staciju tops pēc kopējās nedēļas auditorijas ir saglabājies nemainīgs. Visvairāk klausītāju Latvijā kopumā 2015. gada vasaras periodā nemainīgi ir radio stacijai „Latvijas radio 2”, kuru vismaz reizi nedēļā ir klausījušies 21,0% jeb 360 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no 12 līdz 74 gadiem. Otro vietu ar 16,5% jeb 284 tūkstošiem klausītāju ieņem radio stacija „Radio Skonto”, savukārt trešajā vietā 2015. gada vasaras periodā ar 13,3% jeb 228 tūkstošiem klausītāju ierindojas radio stacija „Latvijas Radio 1”.
Reach (000) – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā tūkstošos
Reach % – kopējais radio stacijas klausītāju skaits vidēji nedēļā procentos
Par pētījumu
Radio auditorijas pētījuma 2015. gada vasaras periods tika veikts laika periodā no 2015. gada 11. maija līdz 2. augustam. Radio dienasgrāmatas vienas nedēļas garumā visā Latvijā aizpildīja 1920 respondenti – pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 12 līdz 74 gadiem.
Pētījumā iekļautās radio stacijas
Nacionālās apraides radio stacijas
Latvijas Kristīgais radio, Latvijas Radio 1, Latvijas Radio 2, Latvijas Radio 3, Latvijas Radio 4, Latvijas Radio 5 – Pieci.lv, Radio SWH, Star FM, Super FM, EHR (Eiropas hitu radio).
Rīgas radio stacijas
AUTORADIO, Capital FM, ENERGY/ NRJ 97,3 FM, EUROPA PLUS 99,5 FM, Jumor FM 88,6, Hiti Rossii / Russkoje Radio, Latvijas Radio 6 – NABA 95,8 FM, Radio Baltkom, Radio MIX FM 102,7, Radio PIK 100 FM, Radio Skonto, Radio TEV, RETRO FM, SWH +, SWH Gold, SWH Rock, TOP Radio.
Reģionālās radio stacijas
Kurzemes Radio, Radio ALISE PLUS (Russkoe Muzikaljnoe Radio), Radio Krāslavas Pulss (AUTORADIO Latgalē).
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia