
Trešajai daļai (32%) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem mājsaimniecībā ir skolas vecuma bērni. Šo iedzīvotāju vidū puse (49%) jau ir uzsākusi sagatavošanās darbus, lai sagādātu visu nepieciešamo mācībām (apģērbs, grāmatas, kancelejas preces, sporta tērps u.c.). Savukārt otra puse (49%) vēl nav sākusi gādāt nepieciešamo jaunajam 2023./ 2024. mācību gadam.
Puse (53%) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem, kuriem mājsaimniecībā ir skolas vecuma bērni, uzskata, ka viņu mājsaimniecības izdevumi par sagatavošanos jaunajam mācību gadam palielināsies. 29% domā, ka izdevumi par visu nepieciešamo mācībām būs aptuveni tādi paši, bet 7% lēš, ka izdevumi par visu nepieciešamo mācībām šogad samazināsies. 3% nevar salīdzināt izdevumu izmaiņas, jo viņu bērns/-i šogad uzsāks mācības 1. klasē, bet 8% nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Ir novērojama tendence, ka tie iedzīvotāji, kuri jau ir uzsākuši sagatavošanās darbus jaunajam mācību gadam, uzskata, ka izdevumi par visu nepieciešamo mācībām ir palielinājušies vai palielināsies.
Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2023. gada 1. līdz 3. augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.