Iespējams, pašvaldību vēlēšanās varēs balsot pa pastu. Šādu balsošanas veidu varēs izmantot cilvēki, kuri mācās, strādā vai cita iemesla dēļ ilgstoši uzturas citā pašvaldībā, nekā ir deklarēti. Vairāk nekā puse (57%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem atbalsta ierosinājumu pašvaldību vēlēšanās ieviest iespēju balsot pa pastu (21% – noteikti jā; 36% – drīzāk jā). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” jūnija sākumā veiktais pētījums.
Trešā daļa (35%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā pauž noraidošu viedokli un neatbalsta ierosinājumu pašvaldību vēlēšanās ieviest iespēju balsot pa pastu (20% – drīzāk nē; 15% – noteikti nē).
Desmitā daļa (8%) iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi uz šo jautājumu.

Aptuveni puse (49%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem uzskata, ka balsošanas pa pastu ieviešana palielinās vēlētāju aktivitāti nākamā gada pašvaldību vēlēšanās (9% – noteikti jā; 40% – drīzāk jā).
Savukārt 40% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā domā, balsošanas pa pastu nepalielinās vēlētāju aktivitāti 2017.gada pašvaldību vēlēšanās (29% – drīzāk nē; 11% – noteikti nē).
Desmitā daļa (11%) iedzīvotāju nav pauduši konkrētu viedokli šajā jautājumā.

Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2016.gada 31.maija līdz 2.jūnijam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 950 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv