
Ceturtā daļa jeb 25% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem ikdienā pārvietojas ar velosipēdu, piedevām ikdienā ar riteni pārvietojas gan sievietes, gan vīrieši, un riteņbraucēji Latvijā ir pārstāvēti visās vecuma grupās, liecina Kantar pētījums.
Vairums (64%) Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 65 gadiem uzskata, ka ķiveres lietošana būtiski uzlabos velosipēdistu drošību, tiem iekļaujoties ceļu satiksmē (32% – noteikti jā; 32% – drīzāk jā); 29% ir pretējās domās (22% – drīzāk nē; 7% -noteikti nē), bet 7% nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā. Salīdzinoši biežāk tieši sievietes uzskata, ka ķiveres lietošana būtiski uzlabos velosipēdistu drošību, tiem iekļaujoties ceļu satiksmē.
Riteņbraucēju vidū viedoklis ir līdzīgs (tomēr atbalsts ķiverēm ir par 8 PP zemāks) – 56% riteņbraucēju uzskata, ka ķiveres lietošana būtiski uzlabos velosipēdistu drošību, tiem iekļaujoties ceļu satiksmē, kamēr trešā daļa (35%) ir pretējās domās, bet 9% nav konkrēta viedokļa šajā jautājumā.
Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2023. gada 1. līdz 3. augustam, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 65 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam vecumā no 18 līdz 65 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.