Latvijā visvairāk vērots 64.Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa fināls kanālā LTV1, kuru savos mājas TV ekrānos tā ētera dienā vēroja vidēji 5,8% jeb 107,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Šogad Eirovīzijas dziesmu konkursa pārraides Latvijā varēja vērot arī kanālā RTR Planeta Baltija. Šajā kanālā fināla pārraidi vēroja vidēji 1,6% jeb 31 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju.

64.Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa 1.pusfinālu kanālā LTV1 tā ētera dienā vēroja vidēji 5% jeb 93,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Kanālā RTR Planeta Baltija 1.pusfinālu vēroja vidēji 1% jeb 18,7 tūkstoši skatītāju. Eirovīzijas dziesmu konkursa 2.pusfinālu, kurā piedalījās Latvijas pārstāvji, grupa Carousel ar dziesmu “That Night”, kanālā LTV1 vēroja vidēji 3,9% jeb 73,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Savukārt kanālā RTR Planeta Baltija 2.pusfināla pārraidi vēroja vidēji 1,5% jeb 27,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju.

Lietuvā Eirovīzijas dziesmu konkursu varēja vērot kanālā LRT televizija. Visvairāk Lietuvas iedzīvotāji vērojuši 2.pusfināla pārraidi, kurā piedalījās Lietuvas pārstāvis Jurijs Vakļenko ar dziesmu ”Run With the Lions”. To vēroja vidēji 16,9% jeb 454,6 tūkstoši Lietuvas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.

Savukārt Igaunijā 64. Starptautisko Eirovīzijas dziesmu konkursu varēja vērot kanālos ETV, ETV+ un RTR Planeta. Visvairāk Igaunijas iedzīvotāji vērojuši 1.pusfināla pārraidi kanālā ETV – vidēji 17,4% jeb 209 tūkstoši Igaunijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Šajā pusfinālā piedalījās Igaunijas pārstāvis Viktors Krons ar dziesmu “Storm”.

Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka Latvijā, kādu no Eirovīzijas dziesmu konkursa pārraidēm kanālos LTV1 un RTR Planeta Baltija kopā redzēja 29,4% jeb 551,6 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.