
Kantar regulāri kopš pandēmijas (2020. gada marta) sākuma veic COVID-19 barometra pētījumu. Pētījuma dati atklāj to, kā ir mainījies Latvijas sabiedrības noskaņojums pandēmijas laikā. Janvārī veicām jau vienpadsmito pētījuma vilni par Covid-19 aktuālajiem jautājumiem.
Kantar pētījums atklāj, ka kopš 2021. gada vasaras iedzīvotāju vidū būtiski palielinājies satraukums par koronovīrusa situāciju Latvijā, īpaši pēdējo četru mēnešu laikā. 47% iedzīvotāju šobrīd uztrauc situācija saistībā ar Covid-19. Salīdzinājumā ar pagājušā gada septembri satraukums iedzīvotāju vidū palielinājies par 4 procentpunktiem, bet kopš vasaras – par 14 procentpunktiem.
Liela daļa iedzīvotāju (41%) atzīst, ka baidās saslimt, neatkarīgi no tā, ka tiek ievērota piesardzība. Salīdzinājumā ar rudeni šis radītājs pieaudzis par 7 procentpunktiem. Iespējams, tieši bailes saslimt veicina kopējo satraukumu sabiedrībā.
73% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka būs vajadzīgs ilgs laiks, līdz ekonomika pēc pandēmijas beigām atveseļosies. Īpaši augsts satraukums par to vērojams jauniešu vecumā 18-24 gadi vidū (82%).
Līdz ar satraukumu par ekonomiskās situācijas atlabšanu iedzīvotāju vidū pieaug rūpes par personīgo finanšu situāciju un vēlme aktīvāk plānot savas finanses – tā uzskata 52% iedzīvotāju. Salīdzinājumā ar vasaru šis rādītājs ir pieaudzis par 16 procentpunktiem.
Pēdējo mēnešu laikā (kopš 2021. gada rudens) būtiski pieaudzis iedzīvotāju skaits, kuri uzskata, ka pandēmija negatīvi ietekmē viņu garīgo veselību. Tā atzīst trešā daļa iedzīvotāju (34%). Salīdzinājumā ar 2021. gada septembri tas ir par 6 procentpunktiem vairāk, un tas ir augstākais rādītājs pēdējā pusotra gada laikā.
Par Kantar COVID-19 Barometru
Kantar COVID-19 Barometra pētījums ir vadošais pētījums par to, kā COVID-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Globālā pētījuma ietvaros katrā pētījuma vilnī tiek aptaujāti ap 100 000 cilvēku vairāk nekā 60 valstīs.
Jaunākais pētījuma vilnis Latvijā veikts no 2022.gada 20. līdz 24. janvārim, aptaujājot 1000 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 74 gadiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Papildu informācija:
Inta Priedola
Vecākā klientu vadītāja
Brand Strategy | Consulting
inta.priedola@kantar.com