Ceturtā daļa (27%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem norādījuši, ka seko līdzi ASV prezidenta pirmsvēlēšanu notikumiem (3% – noteikti seko; 24% – drīzāk seko). To atklāj pētījumu kompānijas TNS sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes” jūnija sākumā veiktais pētījums.
Vairākums (71%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā neseko līdzi ASV prezidenta pirmsvēlēšanu notikumiem (43% – drīzāk neseko; 28% – noteikti neseko).
2% iedzīvotāju nav snieguši konkrētu atbildi uz šo jautājumu.

Ja būtu tāda iespēja, trešā daļa (31%) Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem ASV prezidenta vēlēšanās atbalstītu Hilariju Klintoni. Savukārt 14% Latvijas iedzīvotāju ekonomiski aktīvajā vecumā norādījuši, ka ASV prezidenta vēlēšanās atbalstītu Donalda Trampu.
Trešā daļa (33%) iedzīvotāju norādījuši, ka, ja būtu iespēja piedalīties ASV prezidenta vēlēšanās, neatbalstītu nevienu no šiem kandidātiem.
Piektā daļa (22%) iedzīvotāju nav pauduši konkrētu viedokli šajā jautājumā.

Par aptauju
Aptauju pētījumu kompānija TNS veica sadarbībā ar telekompānijas LNT raidījumu „900 sekundes”, laikā no 2016.gada 31.maija līdz 2.jūnijam ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 950 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā TNS strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par TNS
TNS ir vadošā pilna servisa tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija Latvijā. Mūsu klientiem tiek nodrošināts plašs pētījumu klāsts – gan patērētāju vajadzību izpēte, uzņēmumu reputācijas un darbinieku apmierinātības novērtēšana, zīmolu atpazīstamības un marku tēla pētījumi, produktu testi, noslēpumainā klienta pētījumi, gan starptautiskiem standartiem atbilstoši mediju (TV, radio, preses, interneta) auditorijas pētījumi, informācija un analīze par mediju lietošanas ieradumiem un mediju reklāmas apjomiem.
Kontakti
Laura Vendele
Mārketinga vadītāja
t 67096300
laura.vendele@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia
Dana France
LNT raidījuma 900 sekundes galvenā producente
t 29 101 340
dana.france@lnt.lv