Vairāk nekā divas trešdaļas jeb 67% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 18 līdz 55 gadiem gatavo krājumus ziemai, liecina pētījumu kompānijas Kantar šī gada septembrī veiktā aptauja.
Latvijas iedzīvotāju iecienītākie ziemai gatavotie krājumi ir saldētās ogas, kuras gatavo gandrīz puse jeb 43% aptaujāto. Tāpat iecienīta ir ievārījumu vārīšana un dārzeņu konservēšana, ar ko nodarbojas aptuveni trešdaļa iedzīvotāju (attiecīgi 36% un 33%). Ceturtā daļa iedzīvotāju (25%) konservē vai kaltē sēnes, savukārt piektdaļa (20%) aptaujāto ziemai vāc zāļu tējas vai konservē augļus vai ogas. Nedaudz vairāk nekā desmitā daļa iedzīvotāju (14%) izspiež un ziemai iekonservē sulas.

Trešā daļa (31%) iedzīvotāju aptaujā bija norādījuši, ka negatavo krājumus ziemai, un vēl 2% aptaujāto nezināja, vai viņi gatavos krājumus ziemai.
Aptaujas dati atklāj, ka ziemai krājumus biežāk gatavo sievietes, iedzīvotāji vecumā no 40 gadiem, lauku teritorijās dzīvojošie, vidzemnieki vai zemgalieši, kā arī aptaujātie no ģimenēm, kurās dzīvo vismaz četri cilvēki.
Salīdzinājumā ar pagājušajā gadā Kantar veikto aptauju šogad mazāks īpatsvars Latvijas iedzīvotāju gatavo krājumus ziemai (pērn ziemai krājumus gatavoja 71%).
Par aptauju
Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar laikā no 2017. gada 19. līdz 21. septembrim, ar interneta starpniecību visā Latvijā aptaujājot 900 Latvijas iedzīvotājus ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem.
Kantar pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju kopumam ekonomiski aktīvajā vecumā no 18 līdz 55 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz gadījuma izlasi, izslēdzot pašpieteikšanos. Interneta pētījumu organizēšanā Kantar strikti ievēro ESOMAR rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.
Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Kantar
t 67 096 300
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia