05.04.2019. 46% Latvijas iedzīvotāju
vecumā no 18 līdz 60 gadiem šajā pavasarī plāno vairāk uzturēties svaigā gaisā,
liecina pētījumu kompānijas Kantar TNS marta sākumā veiktā aptauja.

Ceturtā daļa iedzīvotāju (24%) šajā pavasarī gribētu
uzsākt sportot vai vairāk nodarboties ar sportiskām aktivitātēm. Piektā daļa
iedzīvotāju līdz ar pavasara atnākšanu sagaida pozitīvas pārmaiņas – vai nu darbā,
vai privātajā dzīvē (attiecīgi 22% un 20%).

Pavasaris ir piemērots laiks, lai uzsāktu ko jaunu
– gandrīz piektā daļa iedzīvotāju plāno pavasarīgus atjaunināšanas darbus – remontu
savā dzīvesvietā (17%), desmitā daļa (11%) iedzīvotāju plāno iegūt jaunas
zināšanas/ prasmes, ieguldot savā personīgajā attīstībā, apmeklējot kādus
kursus vai iegūstot izglītību, tikpat (11%) iedzīvotāju plāno savas garderobes
papildināšanu ar jaunām drēbēm vai aksesuāriem.

Gandrīz desmitā daļa iedzīvotāju (7%) plāno veikt
kādus lielus pirkumus, kā, piemēram, nopirkt dzīvokli vai automašīnu, vai kādu
lielo sadzīves tehniku, 7% iedzīvotāju plāno sava vizuālā tēla izmaiņas
(piemēram, jaunu matu sakārtojumu), 6% iedzīvotāju šopavasar gribētu izmēģināt
kādu jaunu hobiju.

Lielāki pavasara aktivitāšu plānotāji un pārmaiņu
gaidītāji ir jaunieši 18-29 gadu vecumā. Jaunieši salīdzinoši biežāk nekā
pārējo vecuma grupu iedzīvotāji plāno uzsākt/ vairāk nodarboties ar sportiskām
aktivitātēm, izmēģināt jaunu hobiju kā arī ieguldīt savā personīgajā attīstībā.

Savukārt sievietes biežāk nekā vīrieši ir
noskaņotas šajā pavasarī atjaunot savu garderobi vai veikt sava vizuālā tēla
izmaiņas.

Pavasarī uz lielākiem finansiāliem darījumiem
biežāk ir noskaņoti iedzīvotāji ar augstiem ienākumiem – ja ģimenes ienākumi uz
vienu cilvēku pārsniedz 700 EUR mēnesī, tad viņi drīzāk būs tie, kas šopavasar
pirks jaunu automašīnu, dzīvokli vai kādu lielo sadzīves tehniku.

Par
aptauju

Aptauju veica pētījumu kompānija Kantar TNS laikā
no 2019. gada 26. līdz 28. martam, ar interneta starpniecību visā Latvijā
aptaujājot 800 Latvijas iedzīvotājus vecumā no 18 līdz 60 gadiem.

Kantar TNS pētījums interneta vidē ir reprezentatīvs Latvijas iedzīvotāju
kopumam vecumā no 18 līdz 60 gadiem. Izlases kopa ir veidota, balstoties uz
gadījuma izlasi, un tās organizēšanā Kantar TNS strikti ievēro ESOMAR
rekomendācijas aptauju internetā izlašu veidošanā un veikšanā.

Par Kantar
TNS

Kantar TNS ir vadošā pētījumu un konsultāciju
kompānija Latvijā. Kantar TNS ir viena no pasaules lielākajām pētījumu
kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena
no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar TNS Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk
nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un
sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām
vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar
zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un
patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un
aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.