
Vidēji 86% jeb 1,4 miljoni Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem ir lietojuši internetu pēdējo trīs mēnešu laikā, un tas ir par 2 procentpunktiem vairāk nekā 2017.gada pavasarī, liecina jaunākie Kantar Latvia Digital pētījuma rezultāti.
Vidēji 80% jeb 1,3 miljoni Latvijas iedzīvotāju aptaujātajā mērķgrupā internetu lieto regulāri – katru dienu. Arī regulāro interneta lietotāju īpatsvars pēdējā gada laikā pieaudzis par 2 procentpunktiem.
Regulāro interneta lietotāju īpatsvars dažādās mērķa grupās, %

Datu avots: Kantar Latvia Digital, Pavasaris 2017 (31.01.2017. – 09.04.2017), Pavasaris 2018 (02.02.2018. – 09.04.2018.)
Regulārie interneta lietotāji – katru dienu lieto internetu vismaz reizi dienā
Regulāro interneta lietotāju īpatsvars visvairāk ir pieaudzis 40 līdz 49 gadus veco iedzīvotāju vidū: 2018.gada pavasarī internetu katru dienu lietojuši 88% iedzīvotāju vecuma grupā no 40 līdz 49 gadiem, kas ir par 5 procentpunktiem vairāk nekā 2017.gada pavasarī.
Mediju pētījumu klientu vadītāja Solvita Kronberga komentē: ’’Pētījuma rezultāti rāda, ka ikdienas interneta lietošanas pieaugums galvenokārt skaidrojams ar interneta lietošanas patēriņa pieaugumu viedtelefonos, planšetdatoros un arī televizoros (smart TV). Ikdienā arvien vairāk iedzīvotāju izmanto plašās mobilo telefonu funkcijas, kas ļauj internetu izmantot dažādiem mērķiem: gan meklēt kādu informāciju un iegūt jaunākās ziņas, gan sazināties ar draugiem ar mobilo saziņas aplikāciju palīdzību, gan pirkt preces interneta veikalos un norēķināties internetbankām. Šo pakalpojumu pieejamība mobilā vidē arī veicina interneta patēriņu viedtelefonos, un interneta patēriņš pieaug arī kopumā visā sabiedrībā.”
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar interneta patēriņa paradumu pētījumu Kantar Latvia Digital, Pavasaris 2018 veica laikā no 2018.gada 2.februāra līdz 9.aprīlim. Visā Latvijā tika aptaujāti 2200 pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no 15 līdz 74 gadiem. Pētījums tiek veikts, izmantojot tiešās datorizētās intervijas (CAPI) respondenta dzīvesvietā un aptaujas internetā (CAWI). Pielietotā kombinētā izlases metode nodrošina rezultātu reprezentativitāti, kas atspoguļo visu 1,6 miljonu Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem interneta lietošanas paradumus.
Iedzīvotāju interneta patēriņa paradumu pētījums Kantar Latvia Digital regulāri notiek kopš 2011.gada. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par pastāvīgo Latvijas iedzīvotāju vecumā no 15 līdz 74 gadiem paradumiem digitālajā vidē. Kantar Latvia Digital pētījuma priekšrocība ir tā, ka tas sniedz priekšstatu ne tikai par interneta lietotājiem, bet arī tā nelietotājiem.