Pētījumu kompānija Kantar kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV Metrus. Pētījums tiek veikts nepārtraukti. Tajā ik dienu piedalās vidēji 385 ģimenes visā Latvijā, kuras pārstāv vairāk nekā 900 respondentu. Mājsaimniecībās uzstādīti vairāk nekā 500 TV Metri, jo ja ģimenē ir vairāk nekā viens televizors, tad pie katra no tiem tiek uzstādīts TV Metrs.

TV Metrs fiksē katru TV skatīšanās sekundi un kurš TV kanāls ir ieslēgts televizorā. Katram ģimenes loceklim, sākot vai beidzot skatīties televizoru, ir pienākums ar pults palīdzību veikt reģistrāciju TV Metrā. Šādi katru dienu tiek apkopota informācija par katru ģimenes locekli, no cikiem līdz cikiem un kurus TV kanālus tas ir skatījies. Salīdzinot šo informāciju ar Kantar veikto neatkarīgo TV ētera monitoringu, iespējams noteikt, kāds raidījums vai reklāma tajā brīdī ir bijusi konkrētajā kanālā.

TV Metrs un tā pults

Lai nodrošinātu visu Latvijas iedzīvotāju TV skatīšanās paradumu atspoguļojošu pētījumu, tiek izmantoti Pilsonības un migrācijas lietu pārvaldes dati par iedzīvotāju demogrāfisko sadalījumu un Kantar veiktā Dibināšanas pētījuma dati par mājsaimniecību TV tehnisko aprīkojumu. Šajā pētījumā ik gadu tiek aptaujātas 6000 mājsaimniecības visā Latvijā un tiek noskaidrots to TV tehniskais aprīkojums: cik mājsaimniecībā ir televizoru, kāds TV signāla uztveršanas veids tiek izmantots u.c.

Apkopojot iedzīvotāju demogrāfisko un mājsaimniecību TV tehnisko informāciju, tiek veidota proporcionāli atbilstoša pētījuma dalībnieku izlase. Piemēram, ja Vidzemē mājsaimniecībās ar TV dzīvo 25% Latvijas iedzīvotāju, kas vecāki par četriem gadiem, tad arī no visiem pētījuma dalībniekiem 25% būs no Vidzemes. Ja Vidzemē dzīvo 74% Latvieši un 26% cittautieši, arī pētījuma dalībnieki būs izvēlēti atbilstoši. Tāpat arī tiek ņemta vērā iedzīvotāju vecuma struktūra, dzimums, televizoru skaits ģimenē, TV signāla uztveršanas veids un citi nozīmīgi parametri, kas ietekmē TV skatīšanās paradumus.

Par pētījuma dalībnieku Latvijā, ar vienādu varbūtību, var kļūt jebkurš pastāvīgais Latvijas iedzīvotājs, kas vecāks par četriem gadiem. Šis vecums Latvijas tirgū ir pieņemts par standartu, kad bērns TV skatās apzināti un patstāvīgi var veikt pētījumā tik svarīgo skatīšanās reģistrāciju. Kā jebkurā statistiskā pētījumā, lai to varētu objektīvi attiecināt uz visiem iedzīvotājiem, pētījuma dalībnieki tiek izvēlēti nejauši, pašpieteikšanās nav iespējama. Jebkuram iedzīvotājam ir vienāda iespēja tikt sazvanītam vai apmeklētam dzīvesvietā, lai piedāvātu piedalīties TV auditorijas pētījumā

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi

t 67096300
oskars.rumpeters@kantar.com
tns@tns.lv
Twitter: @TNSLatvia
Facebook: @TNSLatvia