Kantar COVID-19 barometra globālā pētījuma 7. posma dati liecina, ka pandēmija joprojām ietekmē iedzīvotāju finanses, gandrīz trīs ceturtdaļas iedzīvotāju apgalvo, ka tā ir jau ietekmējusi vai ietekmēs viņu ienākumus. Tā rezultātā daudzi cilvēki ir mainījuši savas prioritātes:

  • 64% tagad galveno uzmanību pievērš finanšu plānošanai
  • To cilvēku skaits, kas pievērš īpašu uzmanību cenām iepērkoties, ir pieaudzis no 56 % aprīlī uz divām trešdaļām (67%) šobrīd
  • Atbalsta vietējo tautsaimniecību un iegādājas vietējos produktus (68%)

Salīdzinot ar iepriekšējiem mēnešiem, kad iedzīvotāji vairāk atbalstīja pandēmijas ierobežojumu atcelšanu, šobrīd atkal parādās tendence, ka iedzīvotāji visā pasaulē aizvien mazāk atbalsta atvieglotus ierobežojošos noteikumus: uz to norāda 9% kritums vērtējot jautājumu par ierobežojumu mīkstināšanu (no 28% jūnijā uz 19% jūlija beigās), un 10% kritums atbalstam no jauna pilnībā atvērt sociālo un izklaides jomu (no 27% jūnijā uz 17% jūlija beigās).

Patērētāji mazāk vēlas atgriezties pie normāliem ikdienas ieradumiem: tikai 36% vēlas atgriezties pie braukšanas sabiedriskajā transportā salīdzinājumā ar 41% jūlijā, un aizvien lielāks skaits cilvēku par vismaz vienu mēnesi atliek friziera apmeklējumu (46%), došanos uz restorāniem/bāriem (56%), reliģiskām vietām (67%), sporta zālēm (70%), kino (72%) un lieliem pasākumiem (79%).

Joprojām tiek gaidīts lielāks atbalsts no vietējām valdībām: katri divi no pieciem aptaujātajiem saka, ka viņu valdība nedara pietiekami, lai risinātu pandēmijas radīto situāciju, un 29% kopumā nav apmierināti ar valdības īstenoto pieeju. Vislielākā valdības neatbalstīšana ir valstīs, kurās šobrīd ir lielākais saslimušo skaits ar koronavīrusu, piemēram, ASV, kur neapmierinātība ar valdības pieeju ir pieaugusi no 36% maijā uz 48% jūlija beigās.

“Neskatoties uz problēmām, ar kurām visi saskaramies, mēs pētījumā redzam pieaugošu vēlmi pēc pārmaiņām un jauna sākuma,” saka Rosie Hawkins, Kantar galvenā inovāciju vadītāja. “Vides procesi un prasība zīmoliem ieviest pozitīvas izmaiņas vienmēr daudziem ir bijusi prioritāte, bet mēs redzam jaunus uzsvarus šajās jomās. Prasība zīmoliem būt par paraugu un virzīt izmaiņas ir nepārtraukti augusi pēdējo mēnešu laikā, kļūstot par patērētāju galvenajām gaidām. Mūsu pētījums atklāj iespēju zīmoliem izvirzīt priekšplānā produktu un pakalpojumu ilgtspēju, atkritumu samazināšanu un konkrētiem mērķiem domātus produktus un pieredzes.”

Pētījums atklāj jaunas patērētāju grupas:

  • 22% no patērētājiem pasaulē uzskata, ka vides jautājumi ir kļuvuši tik svarīgi kā nekad agrāk, un 51% domā, ka tie joprojām ir svarīgi
  • Atkritumu un piesārņojuma samazināšana ir interešu saraksta augšgalā, kam seko izstrādājumu ilgtspējība un vietējie izstrādājumi
  • Patērētāji prasība, lai zīmoli rādītu piemēru un virzītu pārmaiņas, beidzamo vairāku mēnešu laikā ir nepārtraukti pieaugusi un kļuvusi par pirmo, ko patērētāji sagaida no zīmoliem – 25% (pret 17% aprīlī)

Lai uzzinātu vairāk par Kantar globālā COVID-19 Barometra datiem, sekojiet www.kantar.com/Campaigns/Covid-19-Barometer

Par Kantar COVID-19 Barometru
Šie ieskati ir apkopoti 7 pētījumu viļņos. Visā pasaulē aptaujāti vairāk nekā 1000 000 cilvēku vairāk nekā 50 valstīs. Intervijas tika veiktas no 17.-21. jūlijam ar valstī reprezentatīvu izlasi vecumā no 18-65 gadiem.

Jaunākā pētījuma aptauja Latvijā notiek no 13. – 19. augustam. Rezultāti būs pieejami no 25.augusta.

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu  klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Papildu informācija:

Inta Priedola
Vecākā klientu vadītāja
Brand Strategy | Consulting
inta.priedola@kantar.com