
Aprīļa vidū veiktā iedzīvotāju aptauja Latvijā atklāj, ka koronavīruss COVID-19 un tā radītie draudi satrauc 57% Latvijas iedzīvotāju pretstatā 66% marta beigās.

Joprojām saglabājas nozīmīgs skaits iedzīvotāju, kuri uzskata, ka koronavīrusa radītie apstākļi ir viņus būtiski ietekmējuši – 65% līdzīgi kā marta beigās (67%). Tomēr liela daļa iedzīvotāju (42%) ir pārliecināti, ka drīzumā viss kļūs labāk.
Kantar zīmolvedības eksperte Inta Priedola atklāj: “Vēlme pēc pozitīvām ziņām un pārredzamā nākotnē jūtamām izmaiņām ikdienas kārtībā vērojama arī citos šī pētījuma jautājumos. Cilvēku vidū pieaug dzīvesprieks, vēlme ikdienā nedomāt tik daudz par koronavīrusu un tā radītajiem ārkārtas apstākļiem, bet vairāk par praktiskām un ikdienišķām lietām – mājokļa sakārtošanu, svētku svinēšanu un to, kā pilnvērtīgi pavadīt laiku ar ģimeni, gūstot no tā prieku. Medijiem un zīmoliem būtu ieteicams vairāk runāt par ikdienišķām un praktiskām lietām, par nākotnes perspektīvām.”
Lai arī iedzīvotāju noskaņojumā parādās pozitīvas tendences un vērojama apņēmība atgriezties pie ierastās lietu kārtības, pētījuma dati joprojām rāda, ka liela daļa iedzīvotāju ir noraizējušies par ekonomisko situāciju un gaidāmo krīzi. 75% Latvijas iedzīvotāju uzskata, ka būs vajadzīgs ilgs laiks, lai atgūtos no ekonomiskās lejupslīdes. Pieaug to iedzīvotāju skaits, kuri atzīst, ka koronavīrusa ārkārtas situācija ir ietekmējusi viņu ģimenes finansiālo situāciju (32% pretstatā 22% marta beigās). Kopumā vērojams, ka iedzīvotājiem pietrūkst skaidrības par ārkārtas situācijas ilgumu, pārredzama plāna, kā no tās iziet un kā valstī tiks stabilizēta ekonomiskā lejupslīde. Tas ir aktuāli 60% Latvijas iedzīvotāju.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Par COVID-19 Barometr: Kantar COVID-19 Barometra pētījums ir vadošais pētījums par to, kā COVID-19 ietekmē patērētāju rīcību, attieksmi un gaidas. Globālā pētījuma ietvaros katrā pētījuma vilnī tiek aptaujāti ap 30 000 cilvēkiem vairāk nekā 50 valstīs. Jaunākais pētījuma vilnis Latvijā veiks no 15. līdz 17. aprīlī, aptaujājot 700 Latvijas iedzīvotājus vecumā 18 -74 gadi.
Papildu informācija:
Inta Priedola
Vecākā klientu vadītāja
Brand Strategy | Consulting
inta.priedola@kantar.com