Konsolidētās TV skatītākais kanāls 2017.gadā bija TV3, kuram veltīti 11,3% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais bija kanāls LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 9,9%. Savukārt trešais skatītākais bija kanāls PBK, kura skatīšanās laika daļa bija 8,2%.

Kanālam LNT veltīti 7,8%, kanālam NTV Mir Baltic – 7,3%, kanālam RTR Planeta Baltija – 6,7% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālam 3+ veltīts 3,1% no skatīšanās laika, kanālam REN TV Baltic – 2,9% un kanālam TV6 – 2,7%. Kanāla LTV7 skatīšanās laika daļa bija 2,4%, kanāla Dom Kino – 1,8%, kanālu RīgaTV 24 un TNT katra skatīšanās laika daļa bija 1,4%. Kanāla CTC Baltija skatīšanās laika daļa bija 0,9% un kanālu Discovery Channel, Nickelodeon, Kanāls 2 un STV katra skatīšanās laika daļa bija 0,8%. Kanāliem Kidzone TV un Re:TV katram veltīti 0,7%, kanālam 360TV – 0,6%, kanālam FOX – 0,5%, un kanāliem National Geographic Channel un Pjatnica International katram veltīti 0,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu Fox Life un TNT4 International katra skatīšanās laika daļa bija 0,3%, kanāla Sony Channel – 0,2% un kanāla Sony Turbo skatīšanās laika daļa bija 0,1%.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka pieaug skatītāju vēlme pārraides vērot sev ērtā laikā. Televīzijas skatīšanās laika daļa ar nobīdi laikā, kas dod pieaugumu Konsolidētajai TV, salīdzinot ar Lineāro TV, no vidēji 5,5% 2016.gadā pieauga līdz 6,4% 2017.gadā. 2018.gada 1.janvārī skatītāji veltīja 7,5% skatīšanās laika, lai vērotu TV pārraides ar nobīdi laikā, vairāk nekā 2016. un 2017.gada 1.janvārī.

 

Skatītākā Konsolidētās TV programma 2017.gadā bija “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Zviedrija” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 12,8% jeb 245,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Programmu topa otrajā vietā – “Latvijas Lepnums 2017” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 10,9% jeb 209,8 tūkstoši skatītāju. Savukārt trešā skatītākā TV programma 2017.gadā bija “Latvijas Valsts himna” kanālā PBK, kuru vēroja vidēji 10,8% jeb 207,3 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju.

Reitings% – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos;
Reitings’000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos;

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Oskars Rumpēters

Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia