
2021. gada skatītākais kanāls bija LTV1, kura skatīšanai veltīti 11,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11%. Savukārt trešais skatītākais bija kanāls PBK (pētījumā līdz 31.oktobrim), kuram veltīti 4,9% no kopējā skatīšanās laika 2021. gadā.
Konsolidētās TV skatītāko 2021. gada programmu topa pirmajā vietā ierindojās “Latvijas Valsts prezidenta E.Levita uzruna gadumijā” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 17,6% jeb 321,1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Otrajā vietā ierindojās “Gadumijas sagaidīšana. Latvijas Valsts himna” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 17,4% jeb 318,6 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Savukārt programmu topa trešajā vietā ierindojās “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Vācija” kanālā LTV7, kuru vēroja vidēji 15,8% jeb 289,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju.
Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka 2021. gadā viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadīja vidēji 4 stundas un 26 minūtes dienā, tas bija par 4 minūtēm mazāk nekā 2020.gadā. Vairāk laika TV vērošanai veltīts 2021.gada janvārī – viens TV skatītājs pie TV ekrāna janvārī pavadīja vidēji 5 stundas un 9 minūtes dienā. Savukārt vismazāk laika TV vērošanai pagājušajā gadā veltīts jūnijā – viens TV skatītājs pie TV ekrāna šajā vasaras mēnesī pavadīja vidēji 3 stundas un 53 minūtes dienā. 2021. gads ir nozīmīgs televīzijas skatītājiem un reklāmas industrijai Latvijā, jo pēc NEPLP lēmumiem aizliegt vairāku TV kanālu translāciju, būtiski mainījās gan krieviski raidošo pieejamo kanālu klāsts, gan reklāmdevēju iespējas sasniegt krievvalodīgo auditoriju tādā apjomā kā iepriekš.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com