
2022. gada skatītākais TV kanāls – LTV1, kura vērošanai veltīti 12,3% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais TV kanāls bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 10,7%. Savukārt trešais skatītākais TV kanāls bija LTV7, kura vērošanai veltīti 3,8% no kopējā TV skatīšanās laika.
Konsolidētās TV 2022. gada programmu topa pirmajā vietā ierindojās “Gadumijas sagaidīšana. Latvijas Valsts himna” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 14,8% jeb 267,3 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Programmu topa otrajā vietā – “Latvijas Valsts prezidenta E.Levita uzruna gadumijā” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 14% jeb 253,1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju. Savukārt trešā skatītākā TV programma pagājušajā gadā bija “LR Ministru prezidenta K.Kariņa uzruna gadumijā” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 12,5% jeb 226,5 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Skatītākā sporta pārraide 2022. gadā bija “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Austrija” kanālā LTV7, ko vēroja vidēji 9,5% jeb 172,1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju. Skatītākā filma bija “Viens pats mājās” kanālā TV3, ko vēroja vidēji 8,6% jeb 156 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Starp 40 skatītākajām pārraidēm 2022. gadā iekļuvušas 5 pārraides, kas veltītas kara Ukrainā atspoguļojumam – “Ukraina kara draudu ēnā” (TV3), “Karš Ukrainā. Dzīvības tilts” (LTV1), “Karš Ukrainā. Lauztā dzīve” (TV3), “Karš Ukrainā. Okupācijas rētas” (TV3) un “Donbass. Dzīvības apskāviens” (LTV1).
Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka viens TV skatītājs pie TV ekrāna 2022. gadā pavadīja vidēji 4 stundas un 11 minūtes dienā, tas bija par 15 minūtēm mazāk nekā 2021. gadā.
Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem visvairāk laika TV vērošanai 2022. gadā veltīja janvārī un februārī – katrā no šiem mēnešiem vidēji 4 stundas un 51 minūti dienā. Savukārt pagājušā gada augustā TV vērošanai veltīts vismazāk laika – vidēji 3 stundas un 38 minūtes dienā.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com