Konsolidētās TV skatītākais kanāls 2023. gadā bija LTV1, kuram veltīti 11,2% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais TV kanāls bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 10,4%. Savukārt trešais skatītākais kanāls ar laika daļu 3,8% bija LTV7.

Konsolidētās TV skatītākā programma 2023. gadā bija “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Zviedrija” kanālā LTV7, šo spēli savos mājas TV ekrānos vēroja vidēji 17,5% jeb 312,3 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Pagājušā gada skatītāko programmu topa otrajā vietā ierindojās “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Šveice” kanālā LTV7, kuru vēroja vidēji 14,8% jeb 264,7 tūkstoši TV skatītāju. Arī topa trešajā vietā ierindojās viena no Pasaules meistarsacīkšu hokejā spēlēm, kura tika pārraidīta 27. maijā kanālā LTV7 un norisinājās starp Latvijas un Kanādas komandām. Šo spēli mājas TV ekrānos vēroja vidēji 13,8% jeb 246,3 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Kopā starp 40 skatītākajām TV pārraidēm 2023. gadā iekļuvušas 11 Pasaules meistarsacīkšu hokejā spēles. Tāpat topā iekļuvušas citas pārraides, kas saistītas ar šo hokeja notikumu – “Latvijas hokeja izlases sagaidīšana Rīgā” (LTV1) un “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Hokeja studija. Sižeti” (LTV1). Topā iekļuvušas arī cita nozīmīga notikuma pārraides – Dziesmu un Deju svētku koncerti (LTV1). Līdzīgi kā citos gados topā iekļuvušas arī amatpersonu uzrunas gadu mijā, šovi un ziņu raidījumi. Jāmin, ka topā iekļuvušas arī filmas “Viens pats mājās” un “Viens pats mājās 2” (TV3), kāda no šīs filmas daļām jau daudzu gadu garumā ir starp skatītākajām TV programmām.

Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters komentē, ka 2023. gada trīs skatītākie kanāli LTV1, TV3 un LTV7 saglabājuši savas pozīcijas un arī 2023. gadā ierindojušies tādā pat secībā, attiecīgi LTV1 pirmajā vietā, TV3 – otrajā un LTV7 – trešajā. Savukārt laiks, ko viens skatītājs pavadījis pie TV ekrāna 2023. gadā, salīdzinot ar 2022. gadu, samazinājies par 2 minūtēm. 2023. gadā viens skatītājs pie TV ekrāna pavadīja vidēji 4 stundas un 9 minūtes dienā. Visvairāk laika TV vērošanai veltīts decembrī – vidēji 4 stundas un 36 minūtes dienā, savukārt vismazāk maijā un septembrī, katrā no šiem mēnešiem vidēji 3 stundas un 49 minūtes dienā.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti

Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com