Konsolidētās TV skatītākais TV kanāls decembrī – TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11,1%. Otrs skatītākais TV kanāls bija LTV1, kura vērošanai veltīti 10,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Trešais skatītākais TV kanāls bija TV3 Life, kura skatīšanās laika daļa bija 3,9%.

Konsolidētās TV decembra skatītāko programmu topa pirmajā vietā ierindojās “Gadumijas sagaidīšana. Latvijas Valsts himna” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 12,6% jeb 225,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Topa otrajā vietā ierindojās “Latvijas Valsts prezidenta E.Rinkēviča uzruna gadumijā” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 12,4% jeb 220,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Savukārt trešā skatītākā TV programma pagājušā gada decembrī bija “LR Ministru prezidentes E.Siliņas uzruna gadumijā” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 10,6% jeb 189,9 tūkstoši skatītāju.

Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters komentē, ka viens skatītājs pie TV ekrāna pagājušā gada decembrī pavadīja vidēji 4 stundas un 36 minūtes dienā, tas bija par 13 minūtēm vairāk nekā novembrī. Decembrī visilgākais vidējais TV vērošanas laiks dienā bija 31.decembrī  – vidēji 5 stundas un 50 minūtes viens skatītājs vērojis TV šajā dienā. Savukārt skatītākais TV kanāls 2023. gada pēdējā dienā bija LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 15,9%. Savukārt otrs skatītākais šajā dienā bija kanāls TV3, kuram veltīti 14,5% no kopējā TV skatīšanās laika. Trešais skatītākais kanāls gada pēdējā dienā bija kanāls LTV7, kura skatīšanās laika daļa bija 3,4%.

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com