
Konsolidētās TV skatītākais kanāls šī gada maijā – LTV1, kuram veltīti 13,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kuram veltīti 10,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt trešais skatītākais bija kanāls LTV7, kura skatīšanās laika daļa bija 5,1%.
Konsolidētās TV skatītāko TV programmu topa pirmajā vietā ierindojās “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Austrija” kanālā LTV7, kuru vēroja vidēji 9,5% jeb 172,1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Maija konsolidētās TV programmu topa otrajā vietā – “66.Starptautiskais Eirovīzijas dziesmu konkurss. 1.pusfin.” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 9,4% jeb 168,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Trešā skatītākā programma maijā bija “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Somija” kanālā LTV7, kuru vēroja vidēji 8,4% jeb 150,9 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.
Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka viens TV skatītājs pie TV ekrāna maijā pavadīja vidēji 3 stundas un 53 minūtes dienā, tas bija par 12 minūtēm mazāk nekā aprīlī. Maijā vidējais skatīšanās laiks šogad pirmo reizi ir bijis mazāks par 4 stundām dienā.
Kā liecina TV auditorijas pētījuma dati, šī gada piecos mēnešos skatītāko kanālu pozīcijas nemainīgi saglabā divi kanāli – LTV1 un TV3, šiem kanāliem ir arī ievērojami lielāka skatīšanās laika daļa nekā citiem TV kanāliem. Savukārt salīdzinot TV kanālu skatīšanās laika daļas maijā un aprīlī, visvairāk skatīšanās laika daļa pieaugusi kanālam LTV7 – par 2,3 procentpunktiem, kas skaidrojams ar Pasaules meistarsacīkšu pārraidēm hokejā.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
w www.kantar.lv
t Twitter.com/tnslatvia
f Facebook.com/tnslatvia