Konsolidētās TV skatītākais kanāls maijā – LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 11,8%. Otrs skatītākais kanāls bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 8,5%. Savukārt trešais skatītākais TV kanāls maijā bija LTV7, kura vērošanai veltīti 8,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Skatītāko konsolidētās TV programmu topa pirmajā vietā ierindojās “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Slovākija” kanālā LTV7, kuru vēroja vidēji 16,2% jeb 284,3 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Programmu topa otrajā vietā ierindojās “68.Starptautiskais Eirovīzijas dziesmu konkurss. Fināls” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 15,1% jeb 264,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju. Trešā skatītākā TV programma maijā bija “Pasaules meistarsacīkstes hokejā. Latvija – Francija” kanālā LTV7, kuru vēroja vidēji 14,1% jeb 247,1 tūkstotis Latvijas iedzīvotāju.

Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka Pasaules meistarsacīkšu spēles hokejā, kuras pārraidīja kanāls LTV7, ietekmēja šī kanāla skatīšanās laika daļu, salīdzinot ar aprīli, tā palielinājusies par 5,7 procentpunktiem. Savukārt Starptautiskā Eirovīzijas dziesmu konkursa pārraides šogad skatītas vairāk, salīdzinot ar pagājušo gadu. 2023. gadā skatītāko programmu topā iekļuva tikai pusfināls, kurā piedalījās Latvijas pārstāvji, bet šogad topā iekļuva gan abi pusfināli, gan fināla pārraide. Pagājušajā gadā Eirovīzijas dziesmu konkursa fināla pārraidi vēroja vidēji 4,1% jeb 73 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju, savukārt šogad  –  vidēji 15,1% jeb 264,4 tūkstoši skatītāju.
Viens skatītājs pie TV ekrāna šī gada maijā pavadīja vidēji 3 stundas un 58 minūtes dienā, par 13 minūtēm mazāk nekā aprīlī. 

Par pētījumu

Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.

Par Kantar

Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 30 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com