
Konsolidētās TV skatītākais kanāls martā – TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 11,4%. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kura vērošanai veltīti 10,9% no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt kanāls PBK bija trešais skatītākais martā, ar skatīšanās laika daļu 8,4%.
Martā konsolidētās TV skatītāko programmu topa pirmajā vietā ierindojās “TV3 ziņas”, kuras vēroja vidēji 11,5% jeb 212,8 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Savukārt programmu topa otrajā vietā – “TV3 Laika ziņas”, kuras vēroja vidēji 9,9% jeb 183,2 tūkstoši skatītāju. Topa trešajā vietā ierindojās “TV3 Sporta ziņas”, kuras vēroja vidēji 9,8% jeb 183 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.
Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka martā viens skatītājs pie TV pavadīja vidēji 4 stundas un 49 minūtes dienā, tas bija par 10 minūtēm vairāk nekā februārī. Vērā ņemami arī tas, ka 12 no 20 skatītākajām pārraidēm martā bija ziņu raidījumi, februārī TOP20 bija 8 ziņu pārraides.
Martā, salīdzinot ar februāri, kopā sasniegto skatītāju skaits visvairāk pieaudzis teātra izrādēm, izglītojošām programmām, reliģiskām pārraidēm, ziņām un mūzikai.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com