
Konsolidētās TV skatītākais kanāls šī gada novembrī bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 13,2%. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kura skatīšanās laika daļa bija 10,8%. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija RTR Planeta Baltija, kura vērošanai veltīti 7,5% no kopējā TV skatīšanās laika.
Konsolidētās TV programmu topa pirmajā vietā ierindojās filma “Dvēseļu putenis” kanālā LTV1, kuru vēroja vidēji 11,7% jeb 218,2 tūkstoši TV skatītāju. Topa otrajā vietā ierindojās filma “Viens pats mājās” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 11,5% jeb 214,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Trešā skatītākā programma novembrī – “TV3 ziņas”, kuras vēroja vidēji 10,7% jeb 198,8 tūkstoši skatītāju.
Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka filma “Dvēseļu putenis” ievērojamu skatītāju skaitu pulcējusi ne vien kinoteātros, bet arī mājās pie TV ekrāniem, ierindojot to novembra konsolidētās TV programmu topa pirmajā vietā. Filmas ētera laikā kanālā LTV1 to noskatījās vidēji 7,4% Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem, ierindojot to lineārās TV programmu topa 13.vietā. Savukārt apkopojot gan lineārās TV, gan ārpus ētera programmu vērošanas datus, filmas vidējais reitings palielinājās par 4,3 procentpunktiem, sasniedzot vidēji 11,7%, ierindojot to konsolidētās TV programmu topa pirmajā vietā.
Savukārt filma “Viens pats mājās”, kā arī citus gadus, atkal iekļuvusi skatītāko programmu topā. Novembrī tās pirmā daļa, kas tika demonstrētā kanālā TV3, ierindojusies programmu topa otrajā vietā.
Salīdzinot ar oktobri, palielinājies vidēji dienā sasniegtais TV vērotāju skaits. Oktobrī ik dienu TV vēroja vidēji 66,4% Latvijas iedzīvotāju, savukārt novembrī – vidēji 69,7%.
Šī gada novembrī viens TV skatītājs pie TV ekrāna pavadīja vidēji 4 stundas un 46 minūtes dienā, tas bija par 22 minūtēm vairāk nekā oktobrī.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com