
Konsolidētās TV skatītākais kanāls septembrī – TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 9,8%. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1, kuram veltīti 9,4% no kopējā TV skatīšanās laika. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija PBK, kura skatīšanās laika daļa bija 8,5%.
Konsolidētās TV septembra programmu topa pirmajās trīs vietās ierindojās kanāla TV3 pārraides. Pirmajā vietā – “Saimnieks meklē sievu 5”, kuru vēroja vidēji 10,4% jeb 195,4 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Topa otrajā vietā ierindojās “X faktors 3”, kuru vēroja vidēji 10,4% jeb 195 tūkstoši skatītāju. Savukārt topa trešajā vietā – “Nekā personīga”, kuru vēroja vidēji 7,2% jeb 134,2 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem.
Kantar mediju klientu direktors Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī, līdz ar rudens sezonas sākumu Latvijas TV kanālos, pieaudzis gan vidēji dienā sasniegto skatītāju apjoms, gan skatīšanās laiks. Augustā vidēji dienā TV skatījās 62,2%, bet septembrī 66,5% Latvijas iedzīvotāju vecumā no 4 gadiem. Vidēji dienā septembrī viens TV skatītājs pie TV pavadīja par 5 minūtēm vairāk laika nekā augustā.
Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.
TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem, kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un tiek izmantots kāds no TV satura saņemšanas veidiem.
Par Kantar
Kantar ir vadošā pētījumu un konsultāciju kompānija Latvijā. Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.
Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.
Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar mediju klientu direktors
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantartns.com