Konsolidētās TV skatītākais kanāls septembrī bija TV3, kura skatīšanās laika daļa bija 12,2%. Otrs skatītākais kanāls bija LTV1 ar skatīšanās laika daļu 8,9%. Savukārt trešais skatītākais kanāls bija LNT, kuram veltīti 8,2% no kopējā TV skatīšanās laika.

Kanālam PBK veltīti 7,5%, kanālam RTR Planeta Baltija – 7,1% un kanālam NTV Mir Baltic – 6,8% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanālu 3+, REN TV Baltic un TV6 katra skatīšanās laika daļa bija 2,8%. Kanālam LTV7 veltīti 1,8%, kanālam TNT – 1,6%, kanālam RīgaTV 24 – 1,3% un kanālam Nickelodeon veltīts 1,1% no kopējā TV skatīšanās laika. Kanāla CTC Baltija skatīšanās laika daļa bija 1%, kanāla Discovery Channel – 0,9%, Kanāla 2 un Kidzone TV katra skatīšanās laika daļa bija 0,7% un kanālu FOX, Re:TV un STV katra skatīšanās laika daļa bija 0,6%. Kanāla 360TV un National Geographic Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,5%, kanāla Fox Life – 0,3%, kanālu 1BM un Sony Channel katra skatīšanās laika daļa bija 0,1% un kanāla Sony Turbo – 0,04%.

Kantar Mediju pētījumu vecākais klientu vadītājs Oskars Rumpēters norāda, ka septembrī vidēji ik dienu 66,1% Latvijas iedzīvotāju vēroja TV programmas to ētera laikā. Savukārt vidēji 11,2% Latvijas iedzīvotāju septembra TV programmas vēroja ar nobīdi laikā.

Konsolidētās TV programmu septembra topa pirmajā vietā – “Eiropas meistarsacīkstes basketbolā. Latvija – Slovēnija” kanālā TV3, kuru vēroja vidēji 10,7% jeb 205,3 tūkstoši Latvijas iedzīvotāju vecumā no četriem gadiem. Sporta pārraides skatītāji biežāk izvēlas skatīties to ētera laikā, tāpēc Latvijas – Slovēnijas basketbola spēles konsolidētais reitings, salīdzinot ar lineārās TV reitingu, ir pieaudzis par 0,1 procentpunktu. Citas pārraides biežāk skatās arī ar nobīdi laikā, piemēram, “X faktors” konsolidētais reitings, salīdzinot ar lineārās TV reitingu, pieaudzis no 7,9% uz 9,4%, savukārt “Lauku sēta 4”: no 6,0% uz 8,0%.

Reitings % – vidējais raidījuma skatītāju skaits procentos;
Reitings ‘000 – vidējais raidījuma skatītāju skaits tūkstošos;
Share % – vidējais skatītāju skaits attiecībā pret visiem tā brīža TV skatītājiem.

Par pētījumu
Pētījumu kompānija Kantar Latvijā kopš 1999. gada veic televīzijas auditorijas pētījumu, izmantojot speciālu tehnisko aprīkojumu – TV metrus. Pētījuma mērķis ir iegūt informāciju par TV kanālu skatītāju auditoriju un to raksturojošām pazīmēm, par TV kanālu skatīšanos dažādās mērķa grupās, kā arī par reklāmas kampaņu sasniegto auditoriju. Datus var analizēt, apkopojot lineārās vai konsolidētās TV skatīšanos. Lineārā TV ir TV programmu vērošana to ētera laikā. Konsolidētā TV ir TV programmu vērošana to ētera lakā un ar nobīdi laikā – līdz septiņām dienām pēc to ētera laika.

TV auditorijas pētījuma izlase ir Latvijas iedzīvotāju kopumam reprezentatīvs ģimeņu panelis. Tā respondenti ir pastāvīgie Latvijas iedzīvotāji vecumā no četriem gadiem un kuru mājsaimniecībā ir vismaz viens strādājošs televizors un kāds no TV pieslēgumiem (virszemes televīzija, interaktīvā televīzija, kabeļtelevīzija vai satelīttelevīzija).

Par Kantar
Kantar ir viena no pasaules lielākajām pētījumu kompānijām ar ekspertiem vairāk nekā 90 pasaules valstīs. Kantar grupa ir viena no pasaules vadošajām datu, atziņu un konsultāciju kompānijām.

Kantar Latvijā ir pētījumu kompānija ar vairāk nekā 25 gadu pieredzi, kas veic tirgus, sabiedriskās domas un mediju izpēti un sniedz ieteikumus mūsu klientu biznesa izaugsmei. Mēs uzņēmumiem nodrošinām vērtīgas atziņas nozīmīgu lēmumu pieņemšanai un izaugsmes veicināšanai. Ar zināšanām par inovācijām, zīmolu un komunikāciju, pircēju aktivizēšanu un patērētāju attiecībām mēs palīdzam mūsu klientiem identificēt, optimizēt un aktivizēt vērtīgos mirkļus ar patiesu ietekmi uz viņu biznesa attīstību.

Kontakti
Oskars Rumpēters
Kantar Vecākais klientu vadītājs, mediju pētījumi
t 6709 6300
e oskars.rumpeters@kantar.com
e tns@tns.lv
twitter: twitter.com/TNSLatvia
facebook: facebook.com/TNSLatvia